Suradnja Zagrebačkog kazališta mladih i Državnog kazališta Braunschweig, koja će 2012. iznjedriti i predstave o zaboravljenom izumitelju zračnih brodova Davidu Schwarzu koji je živio u Zagrebu, zagrebačkoj je publici omogućila odlično gostovanje. Kazalište iz Donje Saske u dvorani Istra izvelo je nekoliko mjeseci staru predstavu “Životni nazori dvojice pasa” kineskog tekstopisca i avangardnog redatelja Menga Jinghuia koju je režirao Marc Becker.
Zvuči kao kazališna utopija da samo dva glumca, ma kako odlična, mogu uz sviranje samo dva glazbenika (Jens Haselmann i Peter M. Glantz) održati pozornost publike gotovo dva sata, doduše na velikoj sceni koja podsjeća na cirkus i prepuna je očekivanih i neočekivanih rekvizita. No, vrsni i eksplozivni glumci, pantomimičari, pjevači, svirači, komičari David Kosel kao Wang Cai i Tobias Beyer kao Lai Fu pokazali su da dobro osmišljena predstava nema barijera u osvajanju strane publike. Predstava puna iznenađenja nije omogućila publici koja ne zna njemački čitanje baš svake rečenice iz prijevoda koji se ponekad i strelovitom brzinom vrtio iznad scene. No, problema u razumijevanju eksplicitnog, angažiranog i temeljito antikapitalističkog teksta Menga Jinghuia koji opisuje trnoviti put dva jadna sezonska radnika koji iz provincije putuju u Peking kako bi se domogli posla i boljeg života doista nije bilo.
Kina koja živi svoj kapitalistički komunizam i ugrožava industrijske gigante poput Amerike i Europske unije danas je društvo koje melje običnog radnika isto onako kao što ga melju i hrvatski tranzicijski poslodavci. Nema tu puno mjesta za romantiku i umjetnost, osjećaje i sjećanja. Ogoljeno društvo u trci za profitom ismijava i odnos prema majci i stvara teroriste i kradljivce koji imaju više morala od industrijalaca i vlasti. Luzere koji su beskrajno simpatični publici.