Ultramoderno otvaranje Splitskog ljeta

Opera s Tsiprasom i Merkel, oteti Samson u Guantanamu

Foto: Mato Biljak/HNK Split
Opera s Tsiprasom i Merkel, oteti Samson u Guantanamu
16.07.2015.
u 16:09
NIJE OMILJEN 
Ministru kulture Berislavu Šipušu Splićani su uputili nekoliko zvužduka
Pogledaj originalni članak

Poneki zvižduk upućen je u utorak navečer u splitskom HNK samo ministru kulture Berislavu Šipušu, sigurno zbog odluke da se Splitskom ljetu ukine administrativni status nacionalnog festivala. Na tu je temu poneku verbalnu strelicu uputio i Andro Krstulović Opara koji je, kao izaslanik predsjednice Grabar-Kitarović, otvorio 61. izdanje festivala. No bez zvižduka je, začudo, prošao gradonačelnik Ivo Baldasar, "najzaslužniji" za izgnanstvo festivala s Peristila u kazališnu zgradu. Čak se drznuo i "našaliti" rekavši kako bi nam na Peristilu, bez klimatizacije kakvu ima kazalište, ionako bilo vruće.

Teroristički prepad

A da smo bili na Peristilu, možda bi i Krešimir Dolenčić redateljsku maštu prilagodio okviru antičkog prostora. Ovako, na kazališnoj pozornici, biblijsku priču o Samsonu i Dalili otvorio je prizorom nalik terorističkom prepadu i maltretiranju zatočenih putnika-prognanika u nekoj zračnoj luci na čijim se ekranima izmjenjuju obavijesti na klinastom pismu. Filistejci su bili nekakva totalitarna banda u crnim uniformama. Uz nešto suvremenije oružje imali su i vječno aktualne kalašnjikove. U svakom slučaju, porobljenim sinovima Izraelovim pred puščanim cijevima ne bi mnogo pomogla Samsonova magareća kost i njegovo zanosno pjevanje o Jahvi kao izvoru nadnaravne snage i poticaja na pobunu. Bilo je tu još pregršt suvremenih asocijacija, sve do obrednog bakanala nalik ponovnom okupljanju tajnog društva iz Kubrickova filma "Oči širom zatvorene" i Samsona nalik zatočeniku iz američkog logora u Guantanamu. Ipak, najveći je problem predstave Dalilino zavođenje Samsona koje bi, uz upravo takvu glazbu Camillea Saint-Saënsa, trebalo prštati senzualnošću i erotikom. U nekonzistentnoj scenografiji (Irena Kraljić) i kostimografiji (Tea Bašić) srčanog je mladog talijanskog tenora Leonarda Caimija zapao izgled popularnog grčkog premijera koji je sako trampio za vojničke čizme. Domaća primadona Terezija Kusanović pokazala je da ima veliku volju i solidan glas za prelijepe Saint-Saënsove arije, ali nažalost ne i ovdje nužno potrebnu karizmu. Između njene Dalile i Caimijeva Samsona bilo je ljubavničke kemije baš koliko i između Angele Merkel i Alexisa Tsiprasa.

Premijerna publika ipak ih je sve redom nagradila ovacijama koje su u svakom slučaju zaslužili Orkestar i Zbor Opere splitskog HNK pod vodstvom maestra Ive Lipanovića.

Uvjerljiv mladi bas

Pamtljiv je svakako bio i vokalni nastup bugarskog gosta Venceslava Anastasova u ulozi Dagonova velikog svećenika, a uz sarajevskog veterana hrvatskih pozornica Ivicu Šarića u ulozi starog Židova, zadovoljstvo je bilo čuti i mlađi izdanak basovske loze, njegova sina Ivana u ulozi Abimeleka.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

B7
b7
20:03 16.07.2015.

eto , obitelj na okupu u ovom krasnom komentaru ! jedino vrijedna Tereza ostade bez karizme a ostali valjda imaju na bacanje ?! jooooj ...

RA
Radames
23:14 16.07.2015.

Inače me često članci gosp. Pofuka naljute, ali ovaj put mi se čini kao da je mene pitao za sud o predstavi.Više ga volim kad piše glazbene kritike nego ono drugo.

Avatar Stelarij
Stelarij
01:56 18.07.2015.

recenzija kao i sama Opera zvuci odicno !!