Drugo izdanje Zagrebačkog opernog festivala otvoreno je u ponedjeljak, 9. rujna, vjerojatno najpoznatijom Verdijevom operom, "Rigoletto", a publiku do 21. rujna očekuje još velik broj programa - od dječje opere "Gita i skriveni svijet", preko predstavljanja knjiga, do četiri opere u izvedbi stranih kazališta, Händelov "Rinaldo" u izvedbi Poljske kraljevske opere, Bizetova "Carmen" koju izvodi Slovensko narodno glečišče Maribor, Pergolesijeva "Služavka gospodarica" u izvedbi Tearta Principal de Palma i Hrvatskog narodnog ansambla te Verdijev "Simon Boccanegra" kojega će izvesti Narodno pozorište u Beogradu.
Cilj je ovoga festivala, kojega intendantica Iva Hraste-Sočo planira od svojeg dolaska u Hravtsko narodno kazalište, publici približiti, ali i pokazati kvalitetu hrvatske opere te prikazati opere i stilove koji se ne mogu često kod nas vidjeti, a to je primjerice barokna opera "Rinaldo" koju će Poljska kraljevska opera izvesti već u srijedu, 11. rujna.
Intendantica Iva Hraste-Sočo, ravnateljica opere Željka Barišić Pulig te dirigent Pier Giorgio Morandi uveli su nas u sami operni festival, točnije u drugo izdanje koje je s lipnja premješteno na rujan zbog publike koja ljeti nije u Zagrebu, a nakon toga uslijedio je maestralni "Rigoletto" u kojemu su se posebno istaknuli Ljubomir Puškarić (Rigoletto), Filip Filipović (Vojvoda od Mantove) te Marija Kuhar Šoša (Gilda).
Svima dobro poznatog Rigoletta, koji po dvoru hoda sa svojom lutkom u ruci, u izvedbi HNK Zagreb utjelovio je bariton Ljubomir Puškarić koji je na dirljiv način iznio ljubav prema kćeri Gildi koja se nesretno zaljubljuje, što je dovodi do tragične smrti. Njezin je lik nježan i nevin, a Marija Kuhar Šoša donijela je na pozornicu upravo te karakteristike te ih upotpunila svojim sopranom koji doseže nevjerojatne visine. Treba spomenuti i Filipa Filipovića, mladog tenora, koji je vrlo arogantnog i ženama nezasitnog Vojvodu od Mantove utjelovio vrlo vješto te je pokazao zašto je baš on prošle godine dobio angažman u Deutsche Oper am Rhein te drugu nagradu na uglednom međunarodnom natjecanju Hans Gabor Belvedere održanom u Dortmundu.
Režiser zagrebačkog "Rigoletta" je Pier Francesco Maestrini, a tu je i scenografija "Rigoletta" koju potpisuje Juan Giulliermo Nova te kostimi Luce Dall'Alpija koji uvjerljivo prikazuju raskoš života na dvoru.
"Rigoletta", inspiriranog dramom "Kralj se zabavlja" ("Le roi s'amuse") Viktora Hugoa, karakterizira i fenomenalna glazba, ali i tema očeve ljubavi prema kćeri koja se specifična za ovu operu te ju je iz tog razloga bitno naglasiti, kaže digirent Pier Giorgio Morandi. Samo ime Rigoletto svoje korijene vuče iz Francuske, odnosno od riječi "rigoler" koja označava izrugivanje i glasan smijeh, a dvorska luda tog istog imena glavni je lik Verdijeve opere koja je praizvedena 1851. godine u venecijanskom kazalištu La Fenice. Jedna je to od najizvođenijih Verdijevih opera koja zasluženo zauzima to mjesto, a posebice svojom najpoznatijom arijom "La donna é mobile" ("Žena je varljiva") koju izvodi Vojvoda od Mantove, točnije, u ovome slučaju mladi i nagrađivani Filip Filipović.