ZKM je dvije večeri zaredom ugostio predstavu “Othello, nezakonita liturgija”, nastalu u Zadru u produkciji Teatra VeRRdi, u režiji Zlatka Pakovića, gosta iz Beograda, redatelja koji njeguje poetiku političkog kazališta.
Riječ je o autorskome, čak i o eksperimentalnom teatru, svojevrsnoj dekonstrukciji slavne Shakespeareove tragedije, pa se redatelj s pravom pita što nam tragedija znači u 21. stoljeću. Znakovit je početak predstave, redatelj, koji je ujedno i izvođač, opasuje krvavu mesarsku pregaču, obilazi publiku i daje im prigodu da opipaju Hamletovu krv na njoj.
Slijedi prepričavanje, gotovo psihoanaliza ključnih likova. Naravno u središtu su Othello, Desdemona i Jago, ali i pitanja služenja i rasizma. Ljubav i ljubomora tu su samo oružja moćnijih sila jer redatelj jasno pokazuje da je “nešto trulo u ljubavi koju već dvije tisuće godina ljubimo”. Za njega je “Othello” tragedija današnjice, tragedija Europe koja i dalje na najgori mogući način iskorištava migrante. Njegov Othello kreće iz sirijskog Alepa i završava u žilet-žici koja opasuje naše granice.
Ljubav je ovdje tek 66. Shakespeareov sonet, onaj najljepši, kojim se Paković koristi, u sjajnom prijevodu Danka Angjelinovića, koji je uglazbio Pero Gotovac, a u predstavi pjeva Hrvojka Begović.
Uz nju su na sceni redatelj kao tumač svoje vizije i Juraj Aras u naslovnoj ulozi.
Europa iskorištava imigrante???????? Ahaa....ovaj...tko koga ovdje j...ovaj evo baš sam zatečen, mislim ovaj koji je ovo k....? Ma mora da sam se prenapušio pa sad haluciniram....ma da biti će da je tako...ili????