Sanja Kerkez prvakinja srpske opere

'Plašili’ su me zagrebačkom publikom, ali spasio me Bareza

Foto: Sanjin Stukić/PIXSELL
'Plašili’ su me zagrebačkom publikom, ali spasio me Bareza
19.11.2015.
u 14:14
Zašto bi moja gluma bila manje važna od one dramskog glumca, kada su najveće drame napisane upravo kao opere – pita se ova umjetnica
Pogledaj originalni članak

Ljubitelji opere su u srijedu navečer u HNK Zagreb slušali posljednju ovogodišnju izvedbu Verdijeve “Traviate” u kojoj Violettu pjeva Sanja Kerkez, prvakinja srpske opere, koja ne krije svoje oduševljenje Zagrebom, ali ni ovom predstavom koja je nastala u koprodukciji HNK Zagreb i HNK Rijeka.

Jedan od najvećih dirigenata

Sanja Kerkez rođena je u Tuzli, školovanje je započela u Sarajevu te ga završila u Beogradu, gdje je diplomirala 1989. u klasi Biserke Cvejić. Slijedila su usavršavanja u inozemstvu (bila je stipendistica njemačke vlade) te postdiplomski studij kod Radmile Bakočević. U Srbiji je velika operna zvijezda, ali poziv iz Zagreba posebno pamti:

– Maestro Bareza je čovjek čiji rad pratim, i posebno cijenim, godinama. On je jedan od najvećih dirigenata ne samo u našoj regiji već i globalno. Kada sam dobila poziv da radim s njim – bio je 24. kolovoza, pamtit ću to zauvijek – bila sam presretna. Tri dana kasnije već sam bila na prvoj probi – govori Sanja Kerkez i priznaje kako su je kolege “plašili” Zagrebom.

– Svi su mi govorili o educiranoj zagrebačkoj publici pred kojom nikome nije lako i koja ponekad burno reagira. Nije ni čudno da sam na početku imala tremu, sjećam se da sam na početku premijere malo požurila u tempu, ali nakon jednog pogleda maestra Bareze, trema je nestala. Shvatila sam, kada imaš za pultom takav autoritet, tremi nema mjesta. Slične epitete uputila je i Operi HNK Zagreb:

– Dočekao me vrhunski ansambl, ovdje se radi pod posebnom disciplinom, a posebno iskustvo bilo je i raditi s Januszom Kicom, redateljem koji ima poseban način rada u operi i poseban psihološki pristup opernim pjevačima. Dok se ležerno smiješi, nemoguće je ne uputiti joj komplimente zbog izgleda, a ona odgovara:

– Takvo je vrijeme došlo. Operna umjetnost više se ne bavi samo savršenim pjevanjem već i estetikom. Prije su opere bile sve u raskošnim kostimima i sceni, a pjevači su bili, recimo to tako, malo krupniji. Danas režiseri imaju velike zahtjeve spram svakog umjetnika i takav izgled više nije dopušten, ne možete poštovati sve što od vas traže. Opera je danas i modna pista i šoubiznis, ali i to dovodi novu publiku. Nekada je bilo dovoljno, objašnjava, izaći na scenu i savršeno pjevati, a danas operni pjevači moraju biti i vrhunski glumci.

– Zašto bi moja gluma bila manje važna od one dramskog glumca, kada su najveće drame napisane upravo kao opere – naglašava umjetnica.

Sanja Kerkez nije jedina operna zvijezda u obitelji. Udana je za Ivana Tomaševa, prvaka Opere Narodnog pozorišta iz Beograda.

Put k novim ulogama

Na pitanje kako izgleda život u opernoj obitelji, kaže:

– Kao i u svakoj drugoj. Kada se spusti kazališni zastor, nema u njemu mjesta za primadone. Kod kuće, u restoranu, na ulici, ja sam samo obična žena. Kći Teodora, iako kako mama kaže savršeno pjeva, za sebe je odabrala drukčiji profesionalni put, no nije otišla daleko od teatra kada je upisala studij glume. Sanja se nada da joj je “Traviata” otvorila put prema novim ulogama u Hrvatskoj, a nakon nje vraća se u Beograd, gdje je čeka naslovna uloga u “Aidi”. Priprema i svoj gala koncert u Sava centru, u travnju 2016. Bit će to koncert s brojnim gostima, pa kroz smijeh govori kako će je zbog tog posla “ubiti” silna organizacija, ali ljubav prema operi vrijedna je svakog truda.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.