Nismo ni sumnjali da će se nepredvidiv i radikalan koncept modernog plesa Belgijanke Anne Terese De Keersmaeker i njenog glasovitog ansambla Rosas, nastaviti i više od četvrt stoljeća od inicijacije kojom se proslavila.
Potvrdilo se to u dvorani Gorgona zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti, gdje je izveden komad At Once, koji je uključio i francuske, slovenske i hrvatske umjetnike iz kazališne skupine „de facto“ i Studija za suvremeni ples. Dio je to međunardnog projekta Spider koji povezuje plesače, koreografe, dramaturge, pisce, likovne umjetnike i glazbenike. Podržala ga je Europska komisija, a u ovom slučaju i niz ministarstava kulture, pa i naše.
Komad je izveden u Belgiji, jučer u Ljubljani, danas u Zagrebu, a za koji dan bit će i u Lyonu. Ples se nakon uvodnog pjesničkog teksta koji letristički teče projiciran po podu dvorane, većim dijelom izvodi u „teškoj“ tišini, prekidan fragmentima opere, songova, ljudskog glasa i tehno zvuka i zvuka tijela. Scenski minimalizam vraća pažnju na tijelo koje konvencionalnim kretnjama sukobljava složenu kompoziciju pokreta. I kao što reče jedan strani kritičar: teška je zadaća pratiti taj zahtjevni sustav. Ali je dobitak naposljetku velik.
Koreografiju Rosas lani je drsko1 kopirala ekipa spota „Countdown“ slavne Beyonce. Jedna je budala u forumu na Youtubeu napisala da sad napokon znamo tko je Anne Terese De Keersmaeker. Da, znamo: umjetnica kojoj je 2001. kralj Albert II dodijelio titulu baronese, zahvalan za to što je dala kulturi!