festival seksualnosti na filmu

Počinje Cherry Pop: Naši mladi uopće nisu opsjednuti seksom, baš naprotiv – klone ga se

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Plesni performans u sklopu Cherry Pop film festivala na križanju Masarykove i Preradovićeve
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Plesni performans u sklopu Cherry Pop film festivala na križanju Masarykove i Preradovićeve
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Plesni performans u sklopu Cherry Pop film festivala na križanju Masarykove i Preradovićeve
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Plesni performans u sklopu Cherry Pop film festivala na križanju Masarykove i Preradovićeve
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Plesni performans u sklopu Cherry Pop film festivala na križanju Masarykove i Preradovićeve
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Plesni performans u sklopu Cherry Pop film festivala na križanju Masarykove i Preradovićeve
16.11.2023.
u 07:23
Od 16. do 18. studenog održava se drugo izdanje Cherry Pop festivala koji o seksualnosti progovara iz umjetničke i obrazovne perspektive. Pod središnjom ovogodišnjom temom seksualnog rada donosi 33 filma u konkurenciji, a i bogat popratni program, kviz, okrugli stol i radionicu
Pogledaj originalni članak

Performansom "Gdje seks prestaje, a posao počinje?", koji je jučer održan na uglu Masarykove i Preradovićeve, najavljeno je drugo izdanje Cherry Pop filmskog festivala. Jedini naš festival koji se bavi seksualnošću na filmu, ali i otvaranjem zdravog dijaloga o temama vezanima za seksualnost iz obrazovne i umjetničke perspektive, ove godine od 16. do 18. studenog u fokus svojeg filmskog i popratnog programa stavit će upravo tu aktualnu, važnu, ali i duboko stigmatiziranu temu seksualnog rada.
Performans u izvedbi plesnih umjetnika Ele Kupres Đorđević, Roberta Janđela i Frana Gamulina tako je prikazao jedan uobičajeni dan seksualne radnice – odnos s nadređenim, pripremanje kako bi na posao otišla u svojem najboljem psihičkom i fizičkom izdanju, ali i susret s klijentom.

– U središtu performansa je situacija klijenta i seksualne radnice koja se postupno gradira preko dodira, bliskosti tijela i manipulacijom tijela, obavijena raznim emocijama prisutnim u samom odnosu. Performans završavamo plesnom sekvencom triju prikazanih likova u zajedničkom postojanju i preplitanju – opisala nam je uoči same izvedbe autorica aranžmana Ela Kupres Đorđević.

– Seksualni rad kao takav postoji od pamtivijeka i sigurno će još postojati. Svakako smatram da bi trebalo zaštititi seksualne radnice i radnike te im dati njihova radna prava. Na kraju dana, mi ovdje razgovaramo o ljudskim bićima, koja imaju svoje snove, želje, iskustva i prošlost. Ne vidim razlog zašto bi se ikoje ljudsko biće umanjivalo i osuđivalo zbog posla koje radi kako bi se prehranilo i preživjelo – dodala je umjetnica.

O potrebi i načinima regulacije seksualnog rada, koji je u ovom trenutku u Hrvatskoj kriminaliziran, a zbog čega najčešće najviše pate upravo seksualne radnice i radnici, na Cherry Popu razgovarat će se i na okruglom stolu 18. studenog u KIC-u, a na kojem će sudjelovati Marija Antić s Instituta "Ivo Pilar", aktivistica za prava seksualnih radnika/ica i članica SWAN-a Mina te redateljica Dana Budisavljević. U svijetu postoji niz modela kojima je reguliran seksualni rad i koje se često navodi kao primjere, objašnjava nam direktor festivala Matej Beluhan, poput švedskog, njemačkog i novozelandskog, no što se Hrvatske tiče, važno je uopće početi bilo kakav dijalog kad je o tome riječ.

– Mi nipošto ne želimo glorificirati seksualni rad, već potaknuti razgovor o toj temi kako bi ona ušla u javnu sferu. Iako je sada itekako aktualna zbog najavljenih izmjena Kaznenog zakona, ona je u javnosti tabuizirana te se o njoj govori moralizatorski i senzacionalistički te se spominje samo u slučajevima poput onog kada određeni dužnosnici službenim karticama plaćaju seksualne radnice u inozemstvu – govori Beluhan.

Oglasile su se o Cherry Pop festivalu i ovoj temi, očekivano, i razne konzervativne udruge prozivajući organizatore za oglašavanje "neprimjerenog" sadržaja u javnosti u vrijeme Dana sjećanja. Iz istog razloga već prije napali su i poznati zagrebački fetiš festival WIITWD, koji je zbog sigurnosti posjetitelja morao promijeniti termin održavanja. No, smatra Beluhan, seksualnost ne bi smjela biti podložna cenzuri i na taj se način politizirati.

– Hrvatska je moderna i suvremena država za koju su se mnogi borili kako bi bila slobodna, a što uključuje i slobodan razgovor o takvim temama. Upravo suprotno tezama koje dolaze iz nekih, najčešće konzervativnih krugova, o tome kako su danas društvo i mladi hiperseksualizirani, najnoviji podaci pokazuju upravo suprotno – da mladi sve rjeđe ulaze u seksualne odnose. I bez obzira na statističke podatke, tko god uđe u dijalog s mladima danas, shvatit će da nisu hiperseksualizirani, već vjerojatno hiperzbunjeni. Upravo zbog toga željeli smo na našoj kulturnoj sceni ponuditi ovaj festival o seksualnosti koja je univerzalna i svima nam zajednička, a ipak dovoljno specifična da je svi doživljavamo na svoj način. Želimo napokon maknuti ograde i ostvariti otvorenu, zdravu i pozitivnu komunikaciju po pitanju nečega što je toliko važan dio naših identiteta – zaključio je.

Filmski dio festivala u dva natjecateljska programa, glavnom i studentskom, donosi nam čak 33 igrana, dokumentarna i animirana ostvarenja koja govore i o seksualnom radu, ali i seksualnosti i intimnosti općenito, a natjecat će se i za glavnu nagradu festivala Sweet Cherry. Među njima izdvajamo animirani film "Not In Love" Eugénie Bouquet te igrani "The Beds of Others" Jonaya Garcíje, koji prikazuju seksualni rad i kao određenu vrstu terapije, istražujući ga kroz iskustva seksualnih radnica čiji su klijenti osobe s invaliditetom. Tu su i filmovi "The Whore's Chair" i "House of Whoreship", koji demistificiraju seksualni rad prikazujući seksualne radnice kao osobe s vlastitim životima, brigama, problemima i radostima, a u konkurenciji su se našla i dva hrvatska filma, animirani "Y" Mateje Kovač te igrani "Joža" Jana Krevatina.

Izvan konkurencije, u programu "Cherry Pick", imat ćemo priliku pogledati i čuveni film "Slava kurvi" Michaela Glawoggera, koji predstavlja kompleksne uvjete seksualnog rada u Meksiku, Bangladešu i Tajlandu. Na rasporedu je i "Mutzenbacher" redateljice Ruth Beckermann, temeljen na istoimenom romanu autora "Bambija" Felixa Saltena, koji istražuje način na koji društvo oblikuje naše erotske fiksacije, a i poznati dokumentarac Dane Budisavljević "Sve 5!" intimnu priču Hrvatice Lidije Šunjerge, koja je s 19 godina otišla u Amsterdam raditi kao prostitutka te se po povratku u domovinu suočila s brojnim predrasudama.
U popratnom će se programu festivala, prigodno nazvanom Cherry Pop – Pan Erotikum, u petak 17. studenoga održati i zabavan erotski kviz u organizaciji Marija Kovača, a dan poslije i sjajna edukativna "Radionica intimnosti: mašta želja i granice" s ciljem produbljivanja intimnosti te ostvarivanja snažnije povezanosti kako sa samima sobom i tako i sa svojim partnerima.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.