"vesela udovica" u HNK Osijek

Pod nadzorom Nevena Mihića, koji modu predaje u Dubaiju, šije se 110 kostima

Foto: Privatna arhiva
Pod nadzorom Nevena Mihića, koji modu predaje u Dubaiju, šije se 110 kostima
10.05.2023.
u 12:08
Kostimi i scena poznate operete koju u HNK Osijek režira Damir Lončar, zrcale svu raskoš boemskog Pariza sa samog kraja 19. stoljeća
Pogledaj originalni članak

HNK Osijek je zakazao je za 19. svibnja premijeru poznate operete "Vesela udovica" Franza Lehára, koju režira Damir Lončar, a pod dirigentskim vodstvom Krešimira Batinića i Filipa Pavišića. Riječ je o popularnom djelu čija slava od praizvedbe 1905. godine neprestano raste pa je mnogi zovu i kraljicom operete. A na završne pripreme iz Dubaija stiže Neven Mihić, scenograf i kostimograf predstave, koji se u rodni grad vraća nakon uspjeha koji je postigao kao kostimograf baleta "Orašar".

– Ovo mi je druga opereta koju radim, nakon "Splitskog akvarela" u Komediji. Lehárova glazba velika mi je inspiracija u zamislima kako je bilo odjeveno visoko pariško društvo na kraju 19. stoljeća. "Vesela udovica" velika je ansambl predstava koja traži veliku pripremu, kreativnost, ali i tehničku spremnost. Stolarija i krojačnica trenutačno su u punom zaletu, radi se 110 kostima, a samo za baletni ansambl šiva ih se 40, tako da su to opereta i jedna manja baletna predstava u jednom – objašnjava Neven Mihić.

Dodaje kako ovih dana stolarija HNK Osijek dovršava krupnu rekvizitu, krojači dorađuju prsluke za nove frakove, ukrašavaju korzete za zbor, polažu volane na suknje za pariške grizete... Neven je puno pozornosti posvetio modnim dodacima koji su bili neizostavan dio garderobe tog perioda pa će tako publiku zabljesnuti šeširi, fascinatori, perje u kosi, nakit, rukavice, lepeze, tijare...

– Izradili smo dvadeset šešira, ukrašeni su orhidejama, ružama i perjem, a po rubu imaju žicu kako bi se mogli oblikovati. U tom velikom poslu pomažu mi asistenti, studenti Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, s kojima sam surađivao i na "Orašaru" – otkriva Mihić. Kaže da je scenografiju kreirao u ravnim linijama, punu svjetla, prozračnu... Dominiraju bijeli i crni mramor, u prizorima iz vrta bliješti zelena, dok je zadnji čin u Maximu u paleti ružičastih tonova, inspiriran pariškim boemskim klubovima s kraja 19. stoljeća. Dizajner Neven Mihić u svijet kazališta ušao je radeći predivna oglavlja za balerine HNK Zagreb, za velike bijele balete, a sada je iza njega već sedam godina života u Dubaiju, gdje predaje modni dizajn na Američkom sveučilištu u Emiratima.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.