claudia bosse

Postav MSU preselila u stanove građana u Novom Zagrebu

Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
msu,claudia bosse (1)
Foto: Borna Filić/PIXSELL
msu,claudia bosse (1)
Foto: arhiva
bosse
27.06.2012.
u 08:00
Što je umjetnost bez participacije, propituje multimedijalna umjetnica Claudia Bosse
Pogledaj originalni članak

Poseban blok ovogodišnjeg Eurokaza u suradnji s MSU čine tri vrlo zanimljive predstave – Crew: Terra Nova, performans Dalibora Martinisa te Dominantne snage: Što nam je tada činiti? – Biografski krajolici Novog Zagreba. Posebno je zanimljiv posljednji projekt, kazališni eksperiment osmišljen posebno za zagrebački Muzej suvremene umjetnosti i njegovo okruženje. Nazvan je političkim hibridom jer njime autorica i multimedijalna umjetnica Claudia Bosse propituje promjene kroz koje je prošlo naše društvo u proteklih dvadeset godina, od socijalizma prema demokraciji, govoreći o ratu i gospodarskoj tranziciji i svemu što nas određuje, što čini naš život takvim kakav jest.

Ništa bez poveznice

Claudia od prosinca 2011. vodi intervjue s odabranim stanovnicima novozagrebačkih kvartova koje je pritom snimala i vrlo dobro upoznala. Namijenila im je neka od djela iz kolekcije MSU koja će od 30. lipnja do 2. srpnja nakratko preseliti u njihove domove pa će “Prolaznica koju sam slučajno sreo” Brace Dimitrijevića, plakat “New York, Portret Isusa Krista, Sept 11, 2001” Borisa Bućana, “Dvosmjerni bicikl” Ladislava Galete, ali i druga djela Željka Jermana, Ivana Picelja, Ivana Posaveca, Mladena Stilinovića, Mije Vesovića oživiti privatne prostore i jednu fasadu.

Tako je umirovljenica i aktivistica Zeleni Zajedno, vijećnica Gradske četvrti Novi Zagreb – zapad Svjetlana Lugar u dnevnoj sobi ugostila plakat Borisa Bućana. Što je poveznica? Pozivanje na religiju, odnosno činjenje pogrešnih stvari u ime Boga jer je Lugar najpoznatija po tome što je u 2005. pokrenula akciju da se na mjestu Parka Travno ne gradi crkva.

– Boris Bućan portretom Isusa Krista u formi aviona koji se zalijeće u Blizance propitao je upravo ono što smo i mi radili prije sedam godina. Smije li se u ime Boga ili religije činiti pogrešne stvari? Pritom ne mislim da je gradnja crkve nešto što društvo ne treba. Digli smo glas da se crkva ne može graditi na prostoru koji je namijenjen za park – kaže aktivistica.

Središnje je pitanje cijelog projekta kako su revolucije u sjevernoj Africi utjecale na živote sudionika projekta? Za Lugar su one nada da glas naroda još postoji i da je sve moguće. Projekt joj je jako zanimljiv, jer je Claudia Bosse otvorila aktualna pitanja i dala joj priliku da i sama pita ono što je muči.

Kazališni eksperiment

– Život je stalna mijena, nikad ne znaš što se sve može dogoditi, gdje se može pojaviti prilika za pozitivnom promjenom. Ja pitam zašto smo prikupljali potpise da se pojednostavni mogućnost pokretanja referenduma kad je sve ostalo mrtvo slovo na papiru. Naš je politički sustav pomno osmišljen da ne funkcionira i to moramo promijeniti – kaže Lugar.

Svakoga dana odlazi na probe u MSU gdje s ostalim sudionicima završava s pripremama za veliki finale koji će se održati 30. lipnja u velikom izložbenom dijelu MSU, jer će svi oni biti muzejske žive instalacije koje prati dokumentarna građa kao i audio i videoarhiva snimljenom tijekom posljednjih nekoliko mjeseci.

Ostali su sudionici mlađi od Svjetlane Lugar – od studenata do jednog para koji je pristao sudjelovati u kazališnom eksperimentu. Dominantne snage Claudia Bosse dovela je u Zagreb nakon Beča i Tunisa, gdje je u sasvim drukčijim okolnostima i kulturama postavljala pitanja o gradskim utopijama, idejama življenja, konceptima novih gradova i umjetnosti u kojoj se sudjeluje.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

MU
mudri
11:28 27.06.2012.

da ste se malo raspitali saznali bi da vam je 80 posto zemljišta na kojem je sagrađen Novi Zagreb u vlasništvu crkve.tko ste onda vi da odlučujete gdje će biti sagrađena crkva.taj parkić koji vi svojatate je na zemljištu od crkve.

DE
detour
09:43 29.06.2012.

crkva u travnom izgradjena je na dijelu projektiranog i osmisljenog parka koji je time osakacen i degradiran. to je kao da netko ide graditi na zrinjevcu jer je, eto, prazno.