Dan nakon što su otvaranje vlastite sezone prepustili Bečkoj filharmoniji, glazbenici Zagrebačke filharmonije i sami su aktivno sudjelovali u još jednom događaju koji se bez pretjerivanja može nazvati povijesnim, i to ne samo na umjetničkoj nego i na kulturološkoj i društvenoj razini. Bila je to izvedba Ratnog rekvijema Benjamina Brittena. Koncert je bio više nego dostojan početak nove sezone i dalje vrlo atraktivnog pretplatničkog ciklusa Lisinski subotom u godini kada zagrebačka koncertna dvorana slavi 40. rođendan. U pozdravnom govoru ravnatelj Lisinskog Dražen Siriščević istaknuo je ono što umjetnici i njihova publika ionako znaju i zbog čega se i okupljamo u kulturnim hramovima: kultura i glazba ljude ne razdvajaju, nego spajaju. Ali, ponavljati i te kako treba jer u intoniranju odnosa u Hrvatskoj i njenu susjedstvu još se uvijek više uvažava urlanje stadionskih hordi nego skladno muziciranje i pjevanje u izvedbama djela neprolazne veličine i univerzalne humanističke poruke poput ovog Brittenova.
Uz maestru Samru Gulamović, koja je odlično vodila Komorni orkestar Sarajevske filharmonije, Ivo Lipanović čvrsto je držao konce monumentalnog djela i ogromnog ansambla s čak četiri zbora: Radiotelevizije Srbije, sarajevske Opere, Slovenskog komornog zbora te i ovaj put blistavih zagrebačkih Zvjezdica.
Srpska sopranistica Aneta Ilić zaslužna je za mnoge potresne trenutke izvedbe, poput Lacrimose, a tenor Amir Saračević i bariton Ljubomir Puškarić bili su uživljeni tumači pjesničkih opomena i razgovora mrtvih vojnika u stihovima Wilfreda Owena.
Galina Višnjevskaja zbog sovjetske birokracije nije 1962. stigla na praizvedbu u Coventry, ali jest na snimanje ploče u London. Bariton je bio Nijemac Fischer-Diskau, a tenor Englez Peter Pears. U istom su se duhu okupili solisti iz Beograda, Sarajeva i Zagreba koji su Brittenovo remek-djelo tumačili s velikom pjevačkom i umjetničkom uvjerljivošću, ali i ljudskim uvjerenjem.
Veličanstveni finale djela iz svih grla i glazbala bio je združeni vapaj za mirom kakav rijetko odjekne ovim nesretnim svijetom.