Izložba

Povijest britanskog dizajna između Olimpijada 1948. i 2012. u Londonu

Foto: arhiva
Povijest britanskog dizajna između Olimpijada 1948. i 2012. u Londonu
27.03.2012.
u 17:50
Od poslijeratne skromnosti do luksuznog Jaguara E-Type, minisuknje Mary Quant i planetarno poznate antiestetike Sex Pistolsa
Pogledaj originalni članak

Kad je Jamie Reid 1977. dizajnirao omotnicu drugog singla glasovitog punk banda The Sex Pistols “God Save The Queen”, nije mogao znati da je upravo kreirao omot koji će 2001. ući među sto najvećih “covera” svih vremena! Pistolsi su utjelovili bijes radničke klase za koju monarhija nije imala sluha, BBC je optužen da je pokušao omesti njihov uspon na prvo mjesto top-ljestvice, a završna poruka “nema budućnosti...” postala je parolom punka.

Jamie Reid je lice kraljice Elizabete prekrio grafičkom opremom singla! Ništa se tu nije poštovalo, osim pobune koja i danas odražava kreativni vrh britanskog dizajna. Reid i Pistolsi su, naime, važan primjer izložbe u Victoria and Albert Museumu koja predstavlja britanski dizajn od 1948. do 2012. godine. Čini to u čast Olimpijskih igara koje Londonu donose rekord: treći put, nakon 1908. i 1948., britanska prijestolnica priređuje Olimpijske igre! Jasno je da Britanija 2012. olimpijskom svijetu predstavlja svoju kulturu i umjetnost.

Olimpijada 1948. nazvana je štedljivom, što se vidjelo i u poslijeratnom britanskom dizajnu. No Jock Kinneir i Margaret Calvert već su 1957. dizajnirali prometne znakove za nacionalni cestovni signalizacijski sustav kakav i danas koristimo. Dizajn je grabio naprijed. Mary Quant je 60-ih dizajnirala minisuknju. Planetarno popularnu! Skromnost je isparila i prije 1961. kad je lansiran Jaguar E-Type zamamnih linija. A skromnost ideja nikad nije ni postojala. Pokazuje to i londonska izložba, koja dizajnom daje i malu povijest politike!

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.