IZLOŽBA

Poznati u pop-art verziji

03.04.2002.
u 00:00
Kako su Severina, Oliver Dragojević, Janica Kostelić, Vanna i drugi iz svojih matičnih medija dospjeli u likovno reciklažno dvorište
Pogledaj originalni članak

ZAGREB - Mladi akademski grafičar Željko Badurina (1966) svojom nas izložbom u zagrebačkoj Galeriji "Karas" podsjeća na sveopći svijet recikliranja poznatih stvari i pojava, popartističkom serijom portreta poznatih lica iz našeg javnog života. Među našim su "Celebrities" poznati pjevači i sportaši, ljudi s estrade čijim smo pojavama najčešće zasuti s naših kućnih ekrana.

Koristeći se postupkom uvećanih fotografija Badurina se konceptualno oslanja na popularne Warholove "Merlinke" i postupak umnožavanja istog motiva koji su primjenjivali umjetnici pop-arta 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća. Fotografije poznatih osoba uvećavaju se do formata 100x100 cm pri čemu svatko dobiva svoju karakterističnu boju. Cijeli poznati postupak umnožavanja naš umjetnik duhovito prevodi u domaću situaciju pronalazeći okolnosti društveno-kulturnog okoliša u kojem živimo.

Badurina ide tragom vrhunskoga američkog pop-artista Andyja Warhola koji je uvećavao novinske fotografije i tiskao ih ofsetom u visokim nakladama umjetnički "reciklirane". Potrošačka kultura i masovnost tu su imperativ. I dok neki Olivera Dragojevića, Severinu, Ninu Badrić, Tonija Cetinskog, Vannu, Gibonnija ili Ljupku a konačno i Janicu Kostelić doživljavaju kao svoje idole, privlačne i fascinantne, Badurina ih izjednačava istim mjerilom u galerijskom prostoru. Otisnuti u istoj grafičkoj obradi (printanja) fotografije na platnu, u tehnici ink jeta, oni gube svoju glamuroznu auru: iz svog su medijskog svijeta dovedeni u reciklažno dvorište! Umjetnik je odabrao karakteristične fotografije, ponovljene tisuću puta s izrazom lica koje je takvo da se prepoznatljivost odvija unutar zadane šablone. Premda rado vjerujemo da je mnogo toga oko nas novo, umjetnik sugerira da se sve ipak samo ponavlja i reciklira.

D. Jendrić

Pogledajte na vecernji.hr