"Tri sestre na Instagramu"

Predstava prikazuje intenzivan period života triju sestara koje žele pobjeći

Foto: Kazališna družina Tragači
Foto: Kazališna družina Tragači
Foto: Kazališna družina Tragači
Foto: Kazališna družina Tragači
30.09.2024.
u 11:47
Osmišljen kao suvremeno čitanje Čehovljeva bezvremenskog kanonskog djela, ovaj autorski projekt krenuo je od istraživačkog procesa i improvizacijskog rada s glumicama i autorskim timom
Pogledaj originalni članak

"Tri sestre na Instagramu" nova je predstava u koprodukciji Kazališne družine Tragači, Teatra Mašina igre i Gradskog kazališta Sisak – Doma Kristalna kocka vedrine koja će svoje premijere imati 24. i 25. listopada u zagrebačkom foto studiju Omnibus u Brozovoj te 26. listopada u Sisku.

Predstavu je režirala Paola Slavica, dramaturginja je i autorica teksta prema motivima drame "Tri sestre" A. P. Čehova Dina Vukelić. U predstavi igraju Iva Šimić Šakoronja (Irina), Nadia Cvitanović (Maša) i Jelena Hadži-Manev (Olga), a glumice su, zajedno s redateljicom, autorice koncepta i suradnice na tekstu. U videoprojekcijama glume Ivan Đuričić (Andrej) i Katarina Baban (Nataša). Suradnica je za scenski pokret Selma Sauerborn, scenografiju potpisuje Ana Paulić, za kostime je odgovorna Danijela Gotal-Grgurač dok su glazbu skladali Toni Starešinić i Željka Veverec.

Osmišljen kao suvremeno čitanje Čehovljeva bezvremenskog kanonskog djela, ovaj autorski projekt krenuo je od istraživačkog procesa i improvizacijskog rada s glumicama i autorskim timom kako bi čehovljanska tragikomična svakodnevica pronašla adekvatan scenski izraz u današnjem vremenu, uvelike oblikovanom, pa i uvjetovanom paralelnim životima (ili životarenjem) u digitalnim prostorima. Tri sestre stoga se smještaju u neimenovanu provinciju današnjice gdje besciljno skrolanje na mobitelu, raspršena pažnja, nedovršene radnje i zamišljaji savršene budućnosti ("Treba otići negdje daleko!") funkcioniraju kao supstrat za stvarni život – onaj u trenutku.

Najmlađa od sestara, energična i dekoncentrirana milenijalka Irina, nalazi se pred prekretnicom života, tridesetim rođendanom koji od nje zahtijeva neminovne velike promjene, drastične rezove i bucket listu želja, a digitalni alati tek su korak koji je vodi prema, uvjetno rečeno, boljoj budućnosti i ostvarenju potencijala. Srednja sestra, melankolična ili, kako sama za sebe tvrdi, neurodivergenta Maša, u dugogodišnjem je braku s mirnim i staloženim nastavnikom Kuliginom, a svoj ventil pronalazi u društveno angažiranoj radioemisiji, društvenim mrežama, ciničnim opažanjima svijeta i neočekivanoj iskri koja poremeti njezin uhodani život.

Foto: Kazališna družina Tragači
Foto: Kazališna družina Tragači
Foto: Kazališna družina Tragači

Najstarija od njih, Olga, glava je kuće i na simboličkoj funkciji preuzima uloge i oca, i majke. Iako izvrsna nastavnica, Olga puca pred teretima u školi, a još je više muči privatan plan – kronična usamljenost koju nastoji izliječiti klikom na mobitelu, što je dovede do turbulentnih promjena u inače monotonom životu.

U predstavi pratimo kratak, ali intenzivan period u životima triju sestara u provinciji iz koje, baš poput Čehovljevih junakinja, sve tri žele pobjeći. No, za razliku od Čehova, u ovoj predstavi ne postoji Moskva, nego su upravo društvene mreže njihova moskva, njihova utopija boljeg života.   

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.