Gledajući preksinoć mlade pariške umjetnike na pozornici HNK u predstavi opere Mimi, bilo je nemoguće iz glave izbaciti teroristički napad u Parizu.
Misli i osjećaji osmero mladih solista, redatelja Guillaumea Vincenta, dirigenta Jeana Deroyera, skladatelja Verrièresa i ostatka pariške ekipe združili su se s našima zahvaljujući intervenciji s pozornice.
Aplauz podrške
Sugestivna i moćna pjevačica i glumica Caroline Rose prekinula je svoj, inače komičan, monolog na njemačkom, okrenula se publici i u nekoliko jednostavnih i ljudskih riječi na engleskom dala smisao nastavku ove i svih drugih predstava i umjetničkih aktivnosti: u spomen na ubijene, za život i za slobodu! Veliki aplauz bio je naš amen, a drugi, još veći, s ovacijama, na kraju večeri bio je pohvala cijeloj ekipi, predstavi i samom djelu skladatelja Frédérica Verrièresa i libretista Bastiena Galleta.
Buka i bijes pojedinih epizoda ove slobodne adaptacije Puccinijeve opere La Bohème još snažnijima čini njene lirske dijelove, kao i malu raspravu o Pucciniju i operi kao takvoj. Tamo se izriče temeljna misao: u svijetu moći jedina moguća diverzija jest ljubav.
I ovoj modernoj Mimi jednako zebu ruke i ona, premda uz nešto manje umiljatu glazbu od Puccinijeve, izaziva jednako ganuće. Pa čak i suze. Njih je izmamila Camélia Jordana, Mimi dubokoga i raspukloga glasa koju, kao druga Mimi iz Rodolfovih snova, prati sopranistica Judith Fa.
Koprodukcija teatra Bouffes du Nord i zagrebačkog HNK dobila je od pariške do zagrebačke premijere na snazi i uigranosti, a novu su joj kvalitetu dali i sjajni glazbenici Orkestra Opere HNK. Čak je i sam skladatelj nakon predstave rekao da su nadmašili pariški ansambl.
Galerija moćnih žena
Kao i Pucciniju, tako su i Verrièresu najvažnije žene. Simpatični su Christian Helmer kao Rodolfo i Christophe Gay kao Marcello, ali uz dvije Mimi predstavu nose Pauline Courtin kao Musetta i naročito Caroline Rose, koja je među Puccinijeve heroine donijela i groficu Geschwitz iz Bergove Lulu. Mimi u HNK igra još u petak 9. siječnja.
>>Ostataci Puccinija u postapokaliptičnom umjetničkom skloništu ž
>>Tosca - operni chianti koji unatoč vremenu uvijek ostaje - chianti
Predstava je nekvalitetna. Da je bila u Zkm-u ili na nekoj off sceni ok, ali ovakva, prakticki studentska produkcija ( proguglati malo imena "pjevaca" ) apsolutno ne zasluzuje mjesto u Hnk, to je spustanje a ne podizanje razine.