premijera "ljubavi na odru"

Pretjeran, teatralan i urnebesan, "campy" Krleža u izvedbi studentskog Teatra K

Foto: Tea Radović
Pretjeran, teatralan i urnebesan, "campy" Krleža u izvedbi studentskog Teatra K
26.04.2024.
u 09:44
Redatelj Mihael Željko Crnčec svojom je predstavom "Ljubav na odru" jučer oduševio brojnu publiku u Kinu Forum
Pogledaj originalni članak

Osam Krležinih ženskih likova u jednoj kući, iz koje se dimi kao iz lokomotive, svakako zvuči kaotično, a dodamo li pritom činjenicu da je u jednoj od soba ubijen muškarac, dobit ćemo savršen spoj teatralnosti, pretjeranosti i zabave što čini "Ljubav na odru" – jučer premijerno prikazanu predstavu Teatra K, kazališne skupine studenata komparativne književnosti. 

Taj nepoznati pokojnik, koji je, zbog rodbinskih ili pak ljubavnih veza s našim junakinjama, omogućio ovim ženama sve, svojom smrću im je naizgled sve i oduzeo. Razotkrivajući tajne i pokušavajući otkriti tko ga je ubio, one naposljetku dolaze do saznanja da su sada, ništa drugo nego – slobodne.

Unatoč tome što se ova tema čini tragičnom, redatelj Mihael Željko Crnčec odlučio ju je prikazati na jedan humorističan način prepun kićenosti, a to je učinio kroz osebujan estetski stil “camp” koji određeni fenomen smatra smiješnim ili privlačnim zbog bizarne i neukusne prirode.

- Ideja je došla sa jednog kolegija na fakultetu kada sam pisao seminar o liku Ane Borongay, koja je i jedan od likova u predstavi. U tom sam seminaru Ani Borongay pokušao pristupiti kroz leću estetike i teorije „campa“ koji označava teatralnost, kićenost i androgenost. Pokušao sam pokazati kako se jedan lik, poput Ane Borongay, a i drugi Krležini ženski likovi, jako dobro mogu interpretirati kao „camp“ likovi – prenaglašeno, pa gotovo i apsurdno. Mislio sam da bi bilo odlično da stavim više žena u jednu predstavu, pa sam to spojio s filmom "8 žena", redatelja Françoisa Ozona, koji služi kao pripovjedni kostur – kaže Crnčec.

Glumačku postavu čine članice Teatra K Nora Čulić Matošić, Magdalena Tandarić, Hana Modrić, Sara Klobučar, Ivona Jurajec, Emilija Sinjeri, Inja Munić i Adna Hebib, a Krležini likovi koje utjelovljuju su Laura Lenbach, Šarlota Castelli-Glembay, Klara, Ana Borongay, Melanija Krvarić, trafikantkinja Regina, Eva Amerikanka i Jadviga Jesenska.

Na ovom projektu redatelj radi još od ljeta, a same pripreme za predstavu krenule su u listopadu, kaže Nora Čulić Matošić koja u predstavi glumi Lauru Lenbach, te dodaje kako je bilo dosta dorada i različitih verzija. Redatelj također kaže kako uloge često piše imajući na umu tko će ih glumiti, pa je tako bilo i ovoga puta, a Emilija Sinjeri, koja glumi trafikanticu Reginu, komentira kako je ona ušla u ulogu.

- Kolegice koje sa mnom glume su fantastične i međusobno si pomažemo. Razgovaramo o likovima, imamo svoje interne šale i poseban svijet koji postoji dok radimo predstavu, pa to uvelike olakšava uživljavanje u ulogu – kaže Sinjeri.

U ovoj su predstavi studentice komparativne književnosti pokazale zavidno glumačko umijeće, ali i glazbeni talent jer je svaka od njih imala i točku koja je doprinijela razumijevanju likova, kao što je primjerice hrvatska verzija pjesme “I will survive”. Sve je kulminiralo na samom kraju predstave kada je ekipa Teatra K izašla na pozornicu i plesala uz Severinin hit “Gas gas”, a publika ih je nagradila gromoglasnim pljeskom. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.