U tijeku su završne pripreme za 29. izdanje Muzičkog biennala Zagreb koji će 22. travnja imati dva otvorenja. Prvo će biti za malene, u Zagrebačkom kazalištu lutaka, gdje će biti praizvedena lutkarska predstava "Žabica kraljica" za koju je, na narudžbu MBZ-a, glazbu napisala Sara Glojnarić, a režirat će je Rene Medvešek.
Bajkovito će biti iste večeri i na službenom otvorenju u Kazalištu komedija gdje će veliki međunarodni festival suvremene glazbe započeti praizvedbom opere u pet slika pod naslovom "Klothň" poljske skladateljice Martyne Kosecke, u izvedbi solista, Zbora i Simfonijskog orkestra HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke pod ravnanjem Berislava Šipuša i u režiji Krzysztofa Cichenskog.
Biennalska narudžba cjelovečernje opere glavna je nagrada koju je poljska umjetnica osvojila na MBZ-u 2015. godine, kada je njeno djelo "Kochawaya", napisano prema jednoj kineskoj basni, osvojilo i žiri i publiku u finalu biennalskog natjecanja za najbolju pet-minutnu operu. Inspiraciju za libreto i glazbu novog djela Kosecka je našla ne u jednoj, nego u nekoliko bajki s različitih strana svijeta, nastavljajući tako svoje istraživanje različitih kultura, za što je poticaj dobila i od svog supruga, iranskog skladatelja.
Objašnjavajući svoj umjetnički svjetonazor, Kosecka voli citirati riječi svoje izraelske kolegice Chaye Czernowin: "Mi glazbenici smo građani svijeta. Bez obzira na kompleksnost političkih prilika, mi u svijetu radimo i njegovim neprestanim promjenama se inspiriramo. Nije bitno je li riječ o Aziji, Africi, Amerikama ili Europi. Mi stvaramo i ne odustajemo. I nikad ne znamo kamo će nas to odvesti."
Za umjetnički izričaj Kosecke iznimno je važan i ples, pa će tako, osim solista, glumca i zbora vila u predstavi sudjelovati i pet plesačica utjelovljujući likove iz bajki. Kao mjesto radnje autorica navodi "zemlje koje ne pripadaju ovoj planeti", a vrijeme je san djeteta.
U životu i rade poljske skladateljice i dirigentice MBZ već sada zauzima važno mjesto jer se, kako sama kaže, tek na poticaj koji joj je dalo biennalsko natjecanje počela ozbiljnije baviti ljudskim glasovima i kazališnim izrazom, premda su i mnoga njena ranija djela sadržala teatralne elemente.
Suradnja s poljskom skladateljicom i poljskim veleposlanstvom u Zagrebu urodila je i partnerstvom 29. MBZ-a s Poljskom.
Nakon velikog odaziva skladatelja sa svih strana svijeta na prošlo natjecanje, MBZ je raspisao novo u čijem će finalu, 26. travnja, biti praizvedeno deset pet-minutnih klavirskih koncerata skladatelja iz deset zemalja, Hong Konga do SAD-a. Među finalistima je i hrvatski skladatelj i pijanist Bruno Vlahek.