Po izlasku iz kina nakon projekcije “Ničijeg sina”, dobitnika Velike
zlatne arene i “Oktavijana” za najbolji film na ovogodišnjem filmskom
festivalu u Puli, lako bi se moglo dogoditi da se zateknete kako
refleksno, automatski pjevušite: “Tko to kaže, tko to laže, Srbija je
mala...” Tu pjesmu, naime, tijekom filma nekoliko puta pjeva glavni
junak Ivan Barić (Alen Liverić), od PTSP-a oboljeli invalid Domovinskog
rata, u kojem je stradao boreći se na strani Hrvatske.
A pjevanje te pjesme neprijateljske vojske njegov je način izražavanja
očaja i nezadovoljstva svojom sadašnjom situacijom čijoj, kako mu se
čini, bezizlaznosti uvelike doprinose i složene obiteljske okolnosti o
kojima je upravo doznao mnogo toga, a bilo bi bolje da nije. Na taj
način, također, pokušava izvesti svojevrsno samoubojstvo.
Utemeljen na istoimenoj drami scenarista Mate Matišića (koji je i autor
mjestimice prenaglašene glazbe), smješten u mali neimenovani grad u
Hrvatskoj u drugu polovicu 1990-ih, “Ničiji sin” u režiji Arsena Antona
Ostojića uredno je zaokružena, komorna političko-obiteljska drama
odmjerena tempa, podjednako usredotočena na suosjećajno portretiranje
sudbine mladića koji je fizički i psihički stradao boreći se za
domovinu i na oslikavanje komplicirane premreženosti odnosa
jugoslavenske prošlosti i hrvatske sadašnjosti kao i pripadnika raznih
naroda bivše Jugoslavije, sve dramski metaforički sažeto u krug jedne
male obitelji.
Posredno, govori i o nerazmrsivoj zapetljanosti sudbina i životnih
puteva, odnosno o onome što pojednostavljeno nazivamo “opća
kompliciranost života”.
Nakon vrlo dobrog uvoda u kojem su vješto naznačeni osnovni motivi
intrige, “Ničiji sin” ulazi u nešto mirnije korito i u nekoliko se
vremenski diskontinuiranih segmenata posvećuje razrješavanju na početku
naznačene zagonetke.
Pri tome povremeno hvata ugođaj kakvog solidnog francuskog psihološkog
trilera među običnim ljudima (onako kako je to u nas činio, primjerice,
Zoran Tadić u “Čovjeku koji je volio sprovode”), povremeno se doima
poput “tipično hrvatske drame” kakve su se u nas učestalo snimale
1970-ih i 1980-ih i kakve Ivo Škrabalo u svojim knjigama o povijesti
hrvatskoga filma naziva “feljtonističkima”, a povremeno, na račun
slaganja križaljke mjestimice presimbolički određenih međuljudskih
odnosa, malo previše klišejizirano i previše površno razrađuje
konkretne, psihološki iznimno zanimljive situacije.
Pulski pobjednik 'Ničiji sin' od sutra igra u kinima
Izgubili od časnih sestara: Pravni fakultet mora predati nekretninu, do tada svaki mjesec moraju plaćati tisuće eura
Družbi sestara milosrdnica 1997. vraćene su zgrade otete u bivšem režimu, ali hrvatske Vlade od tada nisu našle zamjenski prostor za Pravni fakultet
FOTO U iseljeništvu je oko 3,2 milijuna Hrvata, znate li u kojim zemljama ih ima najviše?
Valovi iseljavanja dogodili su se u više vremenskih perioda.
Isplivali detalji tučnjave u svlačionici Zagreba! Mandić teško nastradao, propustit će SP?
U u svlačionici je došlo do napetosti kada su neki suigrači prigovorili Kosu zbog njegove igre. Situacija je eskalirala nakon što mu je hrvatski golman i reprezentativac Matej Mandić nešto rekao, na što je Kos reagirao udarivši ga šakom u lice.
One su duša svakog hrvatskog malog mjesta: 'Kad zapadne snijeg u Gorskom kotaru, malo tko im dolazi osim nas'
Tamo gdje je tempo sporiji, a svatko svakoga poznaje, vlada posebno ozračje zajedništva i međusobne suradnje. U malim hrvatskim mjestima poštari i poštarice često su svima dobri znanci, uvijek spremni pomoći u rješavanju nekog problema. Donosimo priče iz četiri hrvatske regije.
Europa se drastično okreće energetskom rješenju koji može predstaviti izazov manjim tržištima
Kako bi se zadovoljile sve veće energetske potrebe, očekuje se da će LNG igrati ključnu ulogu u prijelazu na čistiju energiju, posebno u Europi.