Trešnja

Regoč i Kosjenka oživjet će uz pomoć kazališta sjena

Foto: PIXSELL
Regoč i Kosjenka oživjet će uz pomoć kazališta sjena
06.03.2012.
u 20:01
Povlastica je raditi u Trešnji, jer ondje redatelj nikada neće naići na otpor, čak ni kada od glumaca traži akrobacije
Pogledaj originalni članak

– Ivana Brlić Mažuranić zaista je biser hrvatske književnosti, ne samo za djecu, a njezin je jezik toliko prekrasan i podržava bogatstvo hrvatskog kulturnog naslijeđa. Zato se i osjećam privilegirano da radim njezin tekst, tako redateljica Dora Ruždjak Podolski najavljuje skorašnju premijeru bajke “Regoč” koju ovih dana s ansamblom kazališta Trešnja upravo dovršava. Premijera je sazvana za petak 9. ožujka u 19 sati, a već i letimičan pogled na veleplakate sa slikom glumaca poslaganih u piramidu otkriva da to neće biti nimalo obična predstava za djecu.

 Težak “prijevod”

 – Regoč je specifičan po tome što se rijetko prikazuje jer ga je teško “prevesti” u kazališni medij. Kada i jest na sceni, uglavnom se radi kao lutkarska predstava. Sama je priča veoma neobična, baš kao i glavni junaci, dva nadnaravna bića, div Regoč i vila Kosjenka. Uz pomoć glumačkog ansambla i dramaturginje Jelene Kovačić došli smo na ideju da to riješimo kroz kazalište sjena – priča redateljica.

Objašnjava kako je time cijela predstava stvorena u ozračju koji podsjeća na pričanje priča uz ognjište, baš kao što ih je Ivana Brlić Mažuranić pričala svojoj djeci. To, naravno, nije bilo lako izvesti, jer kazalište sjena izvode glumci Trešnje (igraju: Aleksandra Naumov, Radovan Ruždjak, Ivana Bakarić, Vanda Vujanić Šušnjar, Maja Kovač i Petar Banda):

– Danima smo to vježbali, jer takva igra traži iznimnu preciznost, a glumci su i prije rada na predstavi, još od studenoga, počeli vježbati acro yogu. Tako da će se u predstavi naći elementi te vrlo zahtjevne fizičke discipline – govori Dora Ruždjak Podolski.

Stalno nove vještine

Pritom hvali ansambl koji je u svoju svakodnevicu uveo pravilo da stalno svladava nove vještine.

– I zato se takvu predstavu može napraviti samo u Trešnji, kaže i svjedoči o drugim ansamblima u kojima ljudi jednostavno ne pristaju na drugačije izazove. A o tome koliko je teško raditi kazalište za djecu kaže:

– Najteže! Želite li pristupiti iskonskom kazalištu i priči koja nosi ogromno breme. S druge je pak strane najlakše želite li im prodati šareno upakirane songove i ružičaste balončiće. I baš zato treba vjerovati da i današnja djeca, koja odrastaju na čarobnjacima i vampirima, trebaju bajke poput Regoča.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.