U zagrebačkoj galeriji Laval Nugent (Opatička 2) 15. lipnja bit će otvorena izložba slika Eugena Fellera "Reminiscencije".
Slikara Eugena Fellera (rođen 1942. god.) likovni kritičari i povjesničari umjetnosti pamte uglavnom po njegovim „Malampijama“, slikama izrazito reljefnih površina s monokromnom strukturom, te, isključivo za našu umjetnost, po radikalnom pristupu slikarstvu informela Međutim, kada pogledamo recentna Fellerova platna izložena na ovoj izložbi (nastala tijekom 2010. i 2011. god.), pod nazivom „Reminiscencije“, lako je uočiti da nekakve reminiscencije na slikarevo stvaralaštvo informelističke faze s početka šezdesetih, na prvi pogled, uopće i nema. Ako zanemarimo nevinu i čistu bjelinu grundiranog platna, koja gotovo da predstavlja, inače nepostojeći, okvir slike, a opet unutar same slike, monokromni geometrijski likovi (najčešće pravokutnici i kvadrati), pravilno i iznimno precizno raspoređenim potezima aplicirani na snježnost platna, s gotovo mehanički nanesenom bojom i racionalno izrađenom teksturom, predstavljaju slikarstvo koje je puno bliže minimalizmu i gotovo pedeset godina starom konceptu slikarstva Richarda Wollheima negoli nekom od oblika apstraktne umjetnosti subjektivne ekspresije, kamo bismo ubrojili i informel. Slike su iznimno minimalističke u izrazu, monokromne, lišene svake ekspresije, racionalno iskonstruirane, čistoćom i čvrstoćom oblika te formalnog oblikovanja, donekle slične onima s izložbi u Rovinju i Rijeci, održanih prije točno deset godina. Jedna od bitnih razlika između ta dva opusa je prvenstveno u činjenici što je, za razliku od minimalizma zagrebačke izložbe, rovinjsku i riječku izložbu vodilo načelo geometrijske umjetnosti (geometrijska apstrakcija).
Izložba će biti postavljena do 28. lipnja.