Kad kažemo Rubens, svaki malo bolji školarac će velikog majstora baroknog slikarstva smjesta opisati kao onog koji je slikao bujne žene. I to će manje-više biti sve što znaju o Rubensu. No da ne ostane sve na toj “pikanteriji”, pobrinula se izložba u münchenskoj Staroj pinakoteci koja podsjeća na starog majstora kao “plagijatora”. Jasno je da je Rubens bio dobar poznavalac slikarstva i slikarskih moda, i da se neke od njegovih slika mogu smatrati hommageom slikarima koje je “kopirao”.
Strane novinske i internetske kulturne stranice prenose tako Tizianovu sliku “Adam i Eva”, čiji je motiv Rubens doslovno prenio u svojoj slici. Sve je gotovo identično u obje slike, samo što se Rubensov prvi ljudski par u raskošnoj baroknoj maniri vidno udebljao.
Nije, dakako, zabilježen samo taj slučaj “barokizacije” starih majstora koje je Rubens poštovao, pa je smišljena cijela izložba o tome, naziva “Rubens u nadmetanju sa starim majstorima”. No, cijela povijest slikarstva, pa i cijela povijest svijeta mogla bi se, međutim, prikazati kao borba za autorska prava koja u svijetu umreženih informacija katkad sasvim gube smisao.