Saša Broz

'Naša je stvarnost davno prestala biti satira, više nije čak ni tragikomedija'

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
'Naša je stvarnost davno prestala biti satira, više nije čak ni tragikomedija'
18.01.2019.
u 14:44
“Uspjeh preko noći” Davida Mameta priča je o dvojici prijatelja koji rade zajedno kao filmski producenti, a bore se za što bolju poziciju koja donosi novac i moć.
Pogledaj originalni članak

“Uspjeh preko noći” Davida Mameta priča je o dvojici prijatelja koji rade zajedno kao filmski producenti, a bore se za što bolju poziciju koja donosi novac i moć. Njima Mamet suprotstavlja mladu ženu, privremenu tajnicu koja kod jednog od njih dvojice dovodi u pitanje sve u što vjeruje i radi. Tako svoju novu predstavu, koju režira u Histrionima, predstavlja Saša Broz.

Broadwayski hit za publiku

Otkriva kako je tekst prije desetak godina sjajno preveo i donio u Histrione Ivan Goran Vitez te kako je Mamet “bio strpljiv i čekao nju”. Premijera je zakazana za subotu, 26. siječnja, a redateljica hvali ravnatelja Histriona Zlatka Viteza koji je baš ovaj tekst odabrao za prvu ovosezonsku premijeru te dodaje:

Tradicionalna histrionska publika neće biti iznevjerena ovim broadwayskim hitom, ali računamo i na neku novu publiku. Na pitanje ima li sličnosti između okrutne američke filmske industrije u vrijeme Davida Mameta i okrutnog stanja u kulturi Hrvatske, u današnje doba, Saša Broz odgovara:

– Mamet je okrutan svijet američke filmske industrije iskoristio da upozori na ozbiljnu “bolest” suvremenog čovjeka, potrebu da uspije u životu doslovno preko noći. Tu frazu uspjeha preko noći možemo preslikati i na bilo koje područje čovjekova djelovanja, pa tako i na kulturu. Pogotovo u vrijeme poplave sapunica koje su degradacija glumačke profesije koja glumcima, što i sami javno priznaju, ne znači apsolutno ništa osim novca i pokoje naslovnice u žutom tisku. Točnija poveznica može se povući s nekim osobama koje doslovno preko noći, bez kvalifikacije struke, isplivaju i zauzmu ključne pozicije u državi. Stoga naše domaće “homo politicuse” vidim kao prototip površnosti, nekompetencije i bahatosti o kojoj Mamet progovara. Redateljica je na ovom projektu okupila zanimljivu ekipu. Glumački trojac čine: Vladimir Posavec-Tušek, Franjo Kuhar i Lana Gojak, a u autorskoj ekipi predstave su: kostimografkinja Marita Ćopo, scenograf Miljenko Sekulić i autor glazbe Frano Đurović, a koliko je svima njima posao otežao sjajan film snimljen po istom predlošku, Saša Broz kaže:

– Film i teatar dva su potpuno različita medija i nikada se nisam opterećivala tuđim verzijama. No, respektirala sam činjenicu da se radi o Broadwayskom hitu u kojem su, među ostalima, igrali i grandiozni Kevin Spacey, Jeff Goldblum, Joe Mantegna, Ron Silver i Elizabeth Moss, ali i Madonna. Teatar je, za razliku od filma, autentičan u trenutačnoj razmjeni emocija s publikom i svaka izvedba iste predstave može u nijansama i energiji biti drugačija.

Utočište za umorne jahače

No, kako je ovo ipak priča o muškoj moći, pitamo kako tu priču režira – žena?

– Provokativno je raditi tekstove koji funkcioniraju po muškom principu. Ova testosteronska satira u fokus stavlja borbu za pozicije moći i manipulaciju, ali također progovara o samoći i potrebi za emocijama. U procesu stvaranja karaktera važnu ulogu imala je i razmjena iskustva glumaca Vladimira i Franje. Zajedno smo prvo stvorili sliku o tome tko su zapravo Goudd i Fox i kakav život vode, a onda smo tu sliku implementirali u drzak Mametov dijalog – kaže Saša Broz. A što je to uspjeh u hrvatskom teatru?

– Uz uvjet da uopće imaš posla u hrvatskom kazalištu, uspjehom bi se moglo smatrati da radiš tekstove koje želiš, da predstava ima puno gledalište i da igra više sezona. Nije na odmet ni pokoja nagrada te pristojan honorar. Rijetko kada su svi navedeni faktori zadovoljeni. Ja osobno moram u prvom redu biti sretna i mirna na privatnom planu da bih uopće bila produktivna u teatru – kaže Saša, a na pitanje zašto je u našem teatru sve manje satire odgovara:

– Odavno nam je stvarnost prestala biti satira. Više nije ni tragikomedija. Teatar danas jedino može biti utočište za sve umorne jahače naše stvarnosti.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 18

DU
Duupin
15:06 18.01.2019.

A joooj opet ona. Jel sad ugrožena ili ....

PU
Pukovnik
15:07 18.01.2019.

Hrvatska kultura čvrsto je u rukana nasljednika crvenog plemstva. Crpe državni novac za trećorazredne uradke koje nitko ne želi vidjeti ili koji vrijeđaju osjećaje većine hrvatskog naroda a la Frljić. Dokaz njihove nesposobnosti je da njihovu “kulturu” nitko ne želi vidjeti iza Macelja. Frljića čak dobiva izgon. Još gore je da njihov okot u državnoj upravi njima dodjeluje goleme količine novca koji oni za njih peru pa vrate. Lustracija? Kasno je.

DU
Deleted user
18:01 18.01.2019.

Ova fakat nema srama. Fuj.