Simfonijski orkestar HRT-a sinoć je, u četvrtak, 23. travnja, u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, nastupio u zajedničkom projektu Majstorskog ciklusa i 28. Muzičkog biennala Zagreb.
Pod vodstvom priznatog autoriteta za suvremenu glazbu, njemačkog dirigenta Johannesa Kalitzkea, Simfonijski orkestar HRT-a s uglednim hrvatskim solistima – klarinetistom Davorinom Brozićem, mezzosopranisticom Martinom Gojčetom Silić te pijanistima Katarinom Krpan i Danijelom Detonijem – prvi je put u Hrvatskoj predstavio simfonijska djela petero skladatelja koji se ubrajaju među najcjenjenije u Europi: Georgea Benjamina, Kaije Saariaho, Brune Mantovanija, Michela van der Aa i Thomasa Adèsa.
Različiti u izričajima, svako od izabranih djela prikazuje način suvremenog baratanja velikim korpusom simfonijskog orkestra, korištenje golemih zvučnih mogućnosti, u nekim slučajevima, i predimenzioniranoga sastava, te prenošenje i realizaciju ideja autora poteklih i djelatnih u različitim sferama suvremenog glazbenog života.
Skladba Sudden Time za veliki orkestar britanskog skladatelja Georgea Benjamina u određenoj je mjeri nadahnuta skladateljevim snom o udaru groma, ali i potaknuta željom za pronalaskom novih tehničkih pristupa, pa je rezultat „pulsirajuća jednostavnost i vrtlog kompleksne poliritmije“. Kaija Saariaho jedna je od najistaknutijih suvremenih finskih skladateljica; za skladbu D' om le vrai sens nadahnuo ju je ciklus srednjovjekovnih tapiserija bogatih simbolikom i višeznačjima, što je bilo ključno u osmišljavanju dramaturgije djela te kombiniranja orkestralnog korpusa za zahtjevnom dionicom solo klarineta koju je sjajno iznio Davorin Brozić.
Ritmom i orkestralnim efektima bogat Koncert za dva klavira i orkestar francuskog skladatelja Brune Mantovanija združio je dvoje naših uglednih pijanista, dokazanih tumača suvremenih partitura – Katarinu Krpan i Danijela Detonija. U ciklusu pjesama Spaces of Blank za mezzosopran, orkestar i elektroniku Nizozemca Michela van der Aa, mezzosopranistica Martina Gojčeta Silić sugestivno je interpretirala stihove Emily Dickinson, Rozalie Hirs i Anne Carson. Naposljetku, skladba Asyla, za veliki orkestar, još jedne britanske skladateljske zvijezde – Thomasa Adèsa - pokazala je svu moć simfonijskoga zvuka.
Osim solistima i Simfonijskom orkestru HRT-a, svakako treba odati priznanje maestru Johannesu Kalitzkeu za realizaciju kompleksnog programa.