Jesu li plakati koji su posijani diljem Hrvatske s likom Večernjakova kolumnista Nine Raspudića i tekstom “Uvijek svoj, a naš” najava njegove predsjedničke kandidature, upitao je Mislav Togonal popularnog kolumnista na Interliberovoj promociji ukoričenih kolumni “Kratki espresso”.
– Sada smo na najvažnijem sajmu knjige u Hrvata pa ću se ovdje baviti knjigom. A što se tiče predsjedničke kandidature, kako bi rekao dr. Miroslav Škoro koji će uskoro na Interliberu predstaviti i svoju knjigu, ako moj narod to od mene bude tražio... – duhovito je odgovorio Raspudić.
Za njega je kava racionalističko piće, idealno za pisanje racionalističkih kolumni, ali i dio njegova identiteta budući da je talijanist. Kolumnističkim kavama ne dodaje mlijeko, ali dodaje malo šećera kako bi kolumne bile duhovitije. Raspudić je rekao i da nije zabranio komentiranje svojih kolumni na webu, što je običaj nekih drugih kolumnista, iako ga neki tamo psuju. Na pitanje misli li da je dvotomni “Kratki espresso” katekizam konzervativizma, što se već može čuti u javnosti, Raspudić je rekao da on može biti ideolog samo nečega što još ne postoji.
Netom nakon Raspudićeve dobro posjećene promocije na prepunom štandu Školske knjige svoju je ukoričenu doktorsku disertaciju s osječkog Ekonomskog fakulteta predstavio predsjednički kandidat i kantautor Miroslav Škoro.
Monografiju nazvanu “Glazba i autorsko pravo” predsjednik Nadzornog odbora Školske knjige Ante Žužul nazvao je udžbenikom, a Slaven Letica izuzetno vrijednim znanstvenim djelom.
Govoreći o Škori, Letica je rekao da je njegova skladba “Sude mi” na YouTubeu preslušana deset milijuna puta, dok je Shakirina “Vaca, vaca” imala sedam milijuna pregleda. Dekan zagrebačkog Pravnog fakulteta Igor Gliha nije dospio na predstavljanje, ali je njegov tekst pročitao Vedran Mlikota. A u njemu Gliha tvrdi da Škorina knjiga ne spada u pravne, nego u knjige s područja ekonomije. “Škoro se u njoj bavi pitanjem raspodjela prihoda u glazbenoj industriji i iznosi podatke prema kojima se od jednog dolara zarađenog na tom području izvođačima daje 0,08, a autorima 0,06 dolara.”
Miroslav Škoro rekao je da se na izučavanje autorskih prava u glazbi odlučio kada su mu u jednoj diskografskoj kući rekli da mu mogu ponuditi šest do osam posto za njegove autorske skladbe.
– Ja bih vama ponudio dvadeset posto – rekao im je Škoro da bi dobio odgovor da to tako ne ide. Stoga se odlučio na propitivanje vlastitih prava koja ima kao autor i kreativac, što je rezultiralo doktorskom disertacijom i knjigom. Škoro je rekao da je sveopća digitalizacija doprinijela tome da je glazba sada dostupna “na razini pijeska iz Sahare” – Ja sam, baveći se glazbom, postao toliko neovisan da se mogu baviti čak i politikom – rekao je Škoro ustvrdivši da digitalizacija ima loše, ali i dobre strane.
– Ljudi moraju biti svjesni da će budućnost donijeti ukidanje 45 posto radnih mjesta. Uskoro će ostati samo čovjek i pas. Čovjek će hraniti psa, a pas će braniti čovjeku da dodirne stroj, ali kreativne industrije nitko nikada neće uspjeti omeđiti – uvjeren je Škoro.
On je zahvalio na komplimentu akademiku Ivanu Aralici koji je na predstavljanju svoje zbirke priča “Grmovi divljih ruža” rekao da se, kada je napisao roman s ključem “Ambra”, osjetio kao jedina budala. Ali, kada je preslušao Škorinu pjesmu “Sude mi”, shvatio je da postoje dvije budale.
U petak će na Interliberu Darko Cvijetić primiti Kočićevo pero za roman “Schindlerov lift”, dok će hercegovačka autorica Martina Mlinarević predstaviti knjigu “Bukači” uz moderiranje Miljenka Jergovića.
Kakav maliciozan naslov članka: "Škoro na IL: zatvorit će se 45% radnih mjesta...". Dok svi predsjednički kandidati izmišljaju kako će napraviti čuda za Hr, ispada da će jedini Škoro priziva propast a budući većina ljudi i ne čita cijeli članak, kad počne čitati najprije Raspudićevo malo pretjerano "filozofiranje" tu će odustati od čitanja i ostat će jedino dojam da je Škoro negativac. To je smisao cijelog članka. Ali mi koji smo uz njega već znamo te trikove. Zato, za hrvatske svetinje: Vjeru, Ljubav i Domovinu, sad ili nikada!