Premijera

Slatke zle vještice Alana Hranitelja

Foto: 'Anto Magzan'
'gradska zagreb 06.11.2006. predstavljanje izlozbe alana hranitelja snimio: Anto Magzan'
Foto: ''
'OLYMPUS DIGITAL CAMERA'
Foto: Kazalište Trešnja
Ivica i Marica
Foto: Kazalište Trešnja
Ivica i Marica
Foto: Kazalište Trešnja
Ivica i Marica
30.11.2010.
u 20:45
Za iskušenja novog doba novo je i ruho Grimmove bajke u režiji Mateje Koležnik
Pogledaj originalni članak

Poput Ivice iz bajke "Ivica i Marica" braće Grimm slavni je slovensko-hrvatski kostimograf Alan Hranitelj i sam morao naći put do vlastite sreće. Razlika je ipak velika: Hranitelj je samog sebe poslao na put već sa 16 godina. Ivicu i Maricu je pak zbog nesretnih okolnosti otac izložio putešestvijama, punim slatkih, ali užasnih zamki zle vještice. Na Alanovu životnome putu bilo je i više iskušenja nego u poučnoj bajci za čije je uprizorenje u Kazalištu Trešnja upravo napravio kostime.

Moda kao iskušenje

Ugledavši iz zagrebačkog tramvaja Alanovu atraktivnu pojavu, avangardni je slovenski redatelj Dragan Živadinov poput zle vještice odvukao 17-godišnjeg Hranitelja u slovenski kulturni prostor. Gotovo 180 kostimografija i art-modnih izložbi nastalo je za malo više od dva desetljeća koliko traje Hraniteljev rad u drugoj domovini. Najveće je iskušenje na tom putu bio odlazak u Milano s ponudom da ondje napravi modnu karijeru. Izvana šaren, privlačan i sladak poput vještičje kućice, svijet mode nije, međutim, prevario genijalnoga kostimografa! Hranitelj se vratio svijetu kreacija koje služe ljepoti, a ne taštini svijeta.

Poput umjetnina su i kostimi koje je za predstavu "Zarkana" od njega naručio Cirque du Soleil. Hranitelj bi ih stvorio i da je za predstavu bilo mnogo manje od 50 milijuna dolara!

Hrabrost za spektakl

Tisuće prelijepih detalja Alan je kadar danima izrađivati rukom nošen svojom vizijom o kojoj drugi pišu eseje i studije. Jedan nadobudni novinar mislio je da i Hranitelj nalazi pouku u djelima mislilaca 20. stoljeća. – Jeste li čitali Deleuza? – pitao je taj. Alan je odgovorio: – Ne. Hraniteljev oblikovni "barok" Božje je, a ne Deleuzovo nadahnuće. Čak je i školovanje napustio uime eruptivne kreativne energije kakva se viđa samo u posebnih ljudi. To, dakako, nipošto ne preporučuje drugima.

Od maski koje je radio za Živadinovljev kultni "Krst pod Triglavom" do kostima za zagrebački HNK, a sada i za kazalište Trešnja, stalno je samo jedno: Hraniteljeva hrabrost, nedostatak straha potreban da se može raditi spektakl. I pritom mirno gladiti svoju kućnu macu Zoju.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

HO
hotfishlake
11:06 01.12.2010.

osvjezenje za procitati o ovom gospodinu pored svih tih mamica, keruma, markovica, sanadera i slicnih.