"Počeo sam s ovim gala baletnim koncertima prije dvadesetak godina i ljudi ih vole jer znaju da ih nikada nećemo razočarati. Mi nikada unaprijed ne najavljujemo zvijezde koje plešu, a to je vrlo neuobičajeno za ovakve baletne izvedbe. No, bez obzira na to, publika uvijek dolazi u velikom broju, uvijek se traži karta više, jer ljudi znaju da uvijek nudimo najbolje. To su uvijek besprijekorne izvedbe plesnih umjetnika koji su u tom trenutku najbolji na svijetu. I uvijek kombiniramo klasični, neoklasični i moderni balet i predstavljamo nove mlade plesače koji su nevjerojatno talentirani. A uz njih su na sceni i velike zvijezde baleta, umjetnici čija imena svi znaju. I ljudi se vraćaju svake godine, jer znaju da će opet vidjeti nešto uzbudljivo."
Tako Roberto Bolle, velika zvijezda talijanskog i svjetskog baleta, prvak milanske Scale i American Ballet Theatrea, objašnjava zašto su toliko popularne njegove gala baletne večeri koje cijeli svijet poznaje pod naslovom "Bolle and Friends". Razgovarali smo uoči trećeg (od ukupno četiri) nastupa u Milanu na koje je Bolle pozvao i Balet HNK Zagreb. Naši su baletni umjetnici s njim plesali u točki nazvanoj "Love Fear Loss" na glazbu Edith Piaf, Jacquesa Brela i Charlesa Dumonta, dok je poznate francuske šlagere na samoj sceni na klaviru svirao Marcos Madrigal, a pri kraju programa doslovno su oduševili publiku dijelom hit baleta "Decadance" slavnog koreografa Ohada Naharina.
"Jako mi se dopalo ono što sam vidio kod vas u Zagrebu, gdje sam zadnji put plesao upravo u sklopu programa 'Bolle and Friends' u studenom prošle godine. Tada sam shvatio da će baš oni biti odlično iznenađenje za talijansku publiku", objašnjava Bolle te naglašava kako mu je važno da svaki novi gala nastup ima nove koreografije, da pokaže neke nove smjernice u razvoju plesne umjetnosti, da ponudi neki plesni eksperiment...
"Nikada nismo u potpunosti ponovili neki od prijašnjih nastupa, jer znamo da su upravo te mijene ono što je publici uzbudljivo gledati, posebno za one ljude u publici koji nisu fanovi baleta, već su se upravo na ovim koncertima prvi put u životu sreli s našom umjetnošću. Tu se vidi da čak i oni koji ne znaju puno o baletu prepoznaju kvalitetu. Meni je važno da uživaju. I da se vrate", govori Bolle te se slaže s mojom ocjenom da je izuzetno važno da na njegove gala baletne večeri dolazi i veliki broj mladih ljudi jer tu se stvara nova baletna publika za godine koje dolaze.
A zaista je nemoguće ne vratiti se i gledati ga uvijek iznova, jer Bolle uvijek pripremi plesni spektakl, a tako je bilo i ovog listopada u Milanu. Nastupi "Bolle and Friends" održani su u Teatru Arcimboldi u koji stane 2300 ljudi, a sve četiri izvedbe (dakle 9200 ulaznica) bile su rasprodane tjednima unaprijed. Štoviše, već su najavljene i proljetne izvedbe, jer se Roberto Bolle s novim koreografijama i novim prijateljima na scenu Teatra Arcimboldi vraća u travnju 2024. godine.
I dok sam mu pričala kako sam provjeravala imam li rupe na leđima balonera, jer me s tolikom "mržnjom" gledala njegova vjerna publika, koja ga je čekala na službenom ulazu, i nije baš blagonaklono primila "švercanje" novinarke iz Hrvatske, on se šarmantno smijao i zaključio kako su to ljudi zbog kojih on još pleše u 48. godini, što je izuzetno visoka dob za klasični balet, posebice kada je riječ o izvedbama na tako visokom umjetničkom nivou. Kako Bolle to postiže, otkrili su nam članovi Baleta HNK Zagreb, koji su kazali kako on s njima odradi svaki class i svako zagrijavanje prije nastupa, a kada oni krenu prema garderobama, on još odradi seriju sklekova i skokova kako bi bio siguran da će njegova izvedba na sceni biti besprijekorna.
Ta posvećenost najtežoj umjetnosti i vlastitom trajanju u njoj ono je što Bollea razlikuje od njegova velikog uzora, slavnog plesača Rudolfa Nurejeva. Bollea su, kada se pojavio na sceni, prozvali novim Nurejevom i on zaista, iako su tjelesno posve različiti, podsjeća na Nurejeva, prvenstveno po vrhunskoj baletnoj tehnici, besprijekornim skokovima, ali i fluidnošću izvedbe i romantičnom aurom koja ga okružuje.
No on mnogo mudrije od njega vodi svoju karijeru te tvrdi da će se posvetiti promociji mladih vrhunskih plesača kada sam prestane plesati. A veza s Nurejevom dio je njegovih plesnih početaka, jer Nurejeva je sreo u baletnoj školi. Slavni plesač slučajno je ušao u dvoranu za probe u kojoj je sam vježbao, vidio ga, popravio mu jednu piruetu... Nakon nekoliko dana stigla je ponuda da upravo Bolle pleše ulogu mladog Tadzija u "Smrti u Veneciji", baletu koji je Nurejev upravo pripremao. Škola je Bolleu zabranila taj nastup, jer imao je svega petnaest godina, ali on je uvijek kasnije govorio kako ga je taj susret uvjerio u to da je balet njegova umjetnost.