Millenium nakon Larssona

Solidan triler koji će imati barem tri nastavka, ali miljama daleko od Larssona

Foto: Reuters/PIXSELL
Solidan triler koji će imati barem tri nastavka, ali miljama daleko od Larssona
01.09.2015.
u 08:00
Bilo bi nefer prema čitateljima otkriti ključni problem priče
Pogledaj originalni članak

        Otkriti u čemu je bit problema romana Davida Lagercrantza “Što nas ne ubije” (Fraktura, urednik Seid Serdarević, prijevod Željka Černok, 149 kuna) značilo bi pokvariti užitak čitanja brojnim ljubiteljima Millennium priče u nas. Stoga za početak recimo jednostavno: dobili smo ono što smo mogli i očekivali.

Opaki zanat novinara

Nastavak je to Millenniuma bez velikog Stiega Larssona, triler solidno uzbudljive priče, koji prolazi kao samostalno djelo, ali šepa kao nastavak slavne trilogije. U knjizi jednostavno nema onog čega i ne može biti: nevjerojatne vještine autora koji je godinama brusio zanat vrhunskog istraživačkog novinara i kojem baš zbog toga svaka riječ u tekstu ima svoje tvrde temelje. Dobili smo, jednostavno, triler druge vrste i autora koji se najviše trudi oko svojih glavnih junaka, koji mu pomalo izmiču.

Umorni ratnik Blomkvist

Kako sam Larsson, zbog srčanog udara, nije ni dočekao megauspjeh svojih romana – u cijelom su svijetu prodani u više od 76 milijuna primjeraka, sva su tri u Švedskoj dobila svoje filmske verzije, a prvi i američku – obitelj Larsson odlučila je potražiti autora koji će stvoriti nastavak priče. Našli su Davida Lagercrantza (najpoznatijeg po biografijama, između ostalog i onoj Zlatana Ibrahimovića), a on je problem riješio školski: smislio je priču koja će njemu samom omogućiti barem tri nova nastavka i, naravno, na scenu vratio glavne Larssonove junake: novinara od formata Mikaela Blomkvista i hakericu Lisbeth Salander.

Smjestio ih je u novu teoriju svjetske zavjere, gdje se na strani zločinca nalaze rusko podzemlje i američka sigurnosna agencija, a na strani dobra su njih dvoje sami. Lagercrantz se i previše gubi u tehničkim detaljima kriptiranja dokumenata i umjetne inteligencije, a premalo je onog larssonovski finog portretiranja svih ljudi uključenih u priču pa zato priča zapravo ostaje u sferi “nečeg iz krimića”, a ne života samog što je glavni razlog briljantnog uspjeha Larssonovih romana. I zato je ovdje Blomkvist tek umorni “ratnik” kojeg su pregazile godine, a Lisbeth sposobna, ali nadasve čudna djevojka. Šteta! U glavama milijuna čitatelja oni su sve, samo to ne.     

>> Lisbet i Blomkvist 
u 'Što nas ne ubije' istražuju hakerski napad na tajnu službu

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.