"venera u krznu"

Stilske vježbe starog perverznjaka Polanskog

Foto: Promo
venus in furs
Foto: Promo
venus in furs
Foto: Promo
venus in furs
18.06.2014.
u 14:10
Osim uvodnog i završnog kadra, cijeli se novi film Romana Polanskog „Venera u krznu“, ekranizacija dramskog komada Davida Ivesa, događa u jednom pariškom kazalištu.
Pogledaj originalni članak

Osim uvodnog i završnog kadra, cijeli se novi film Romana Polanskog „Venera u krznu“, inače ekranizacija hvaljenog dramskog komada Davida Ivesa koji se poigrava motivima iz BDSM klasika, istoimene novele  iz 19-og stoljeća austrijskog pisca Leopolda von Sachera-Masocha kojemu i dugujemo termin mazohizam, događa u jednom pariškom kazalištu.

U njemu Thomas (Mathieu Amalric), redatelj predstave „Venera u krznu“, radi audiciju za glavnu žensku ulogu, domine Vande, i baš kad za taj dan završava posao očajan što sve današnje glumice zvuče kao klinke koje su progutale helij, u kazalište upada ne baš glamurozna, pokisla i pomalo sluđena glumica sa žvakačom u ustima. Iako je zakasnila na audiciju, a Thomas je loše volje i na izlasku iz kazališta, glumica (Emmanuelle Seigner) koja kaže da se zove Vanda, koje li koincidencija baš kao i glavna junakinja komada, uspije ga nagovoriti da naprave probu. Usprkos prikladnom outfitu, kožnoj minici, korzetu i ogrlici, Vanda se ne čini dovoljno obrazovanom i rafiniranom za ulogu, no u trenutku kad počne izgovarati prve rečenice, događa se čudesan preokret, i Thomas i gledatelj vrlo brzo shvaćaju da je to to. Vanda je toliko uvjerljiva da Thomas, kao njezin partner u glumačkoj probi, brzo ulazi u ulogu, a tijekom nje počinje se ispreplitati dramski zaplet s realnošću pa niti gledatelj, niti likovi nisu baš uvijek sigurni u kojem su trenutno modu. Ili to barem nije siguran Thomas, dok se za Vandu čini kako vrlo dobro kontrolira i sebe i svog formalno nadređenog (redatelja), koji međutim svake minute postaje sve više potčinjen.

S nevjerojatnom sigurnošću, šarmom i duhovitošću Vanda izvodi dekonstrukciju samog komada, ali i njegovog autora, zapravo adaptatora kako je sam neprestano ispravlja, te iznosi na površinu skrivene seksističke slojeve komada i autorskog pristupa, koji je naravno skriveno prisutan i u odnosu Thomasa prema njoj, naoko vulgarnoj i pomalo droljastoj glumici trećeg ranga. Osveta domine Vande bit će suptilna, ali, naravno, vrlo vrlo neugodna. Cijeli tekst o filmu „Venera u krznu“ možete pročitati na portalu Nemilosrdni gadovi.

>>Polanski nije mogao skinuti pogled s dekoltea svoje supruge

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.