Umjetnička akademija

Studenti izveli nikad postavljenu operu "Dioklecijan" I. Tijardovića 

Foto: pixsell
Studenti izveli nikad postavljenu operu "Dioklecijan" I. Tijardovića 
07.12.2012.
u 16:49
U operi u četiri čina i devet slika čak je 130 sudionika, veliki ansambl koji je zapravo izveo specifičan i atraktivan performans. Predstava je svojevrsni "mix" suvremene izvedbene umjetnosti i klasičnih pjevačkih i glumačkih dionica.
Pogledaj originalni članak

Nitko se punih pedeset godina nije "ohrabrio" izvesti operu Ive Tijardovića "Dioklecijan" za koju je sam maestro kazivao da mu je najdraža i najbolja. Učinili su to studenti Umjetničke akademije u Splitu u povodu 15. obljetnice postojanja te institucije osnaženi svojim profesorima. Na daskama prepunog splitskog kazališta studenti svih triju odjela Akademije, glazbenog, likovnog i glumačkog, premijerno su izveli Tijardovićeva "Dioklecijana" po libretu Branka Radice u režiji Gorana Golovka, prodekana Umjetničke akademije.

Bio je to, po ocjeni mnogih, jedan vrlo "neobičan" Tijardović, nimalo nalik onome iz Splitskog akvarela ili Male Floramy, međutim ideja mlade generacije umjetnika hvale je vrijedna. Dioklecijan studenata splitske Umjetničke akademije priča je o srazu tradicije i suvremenosti, ispit zrelosti u artikulaciji "misije, vizije i strategije" Akademije. U predstavi se pojavljuju klasični elementi opere ali i "gluma kipova koji se kreću i govore" s ciljem ostvarenja izričaja suvremenog kazališta pokreta. U operi u četiri čina i devet slika čak je 130 sudionika, veliki ansambl koji je zapravo izveo specifičan i atraktivan performans. Predstava je svojevrsni "mix" suvremene izvedbene umjetnosti i klasičnih pjevačkih i glumačkih dionica. Scena je potpuno bijela kao i kostimi od kojih su neki ukrašeni zlatnim motivima. U središtu priče je car Dioklecijan kojeg se "prati" od ranih mladenačkih dana, pod plaštem i mačem, preko odrastanja i sazrijevanja do carskog trona, vladavine, abdikacije i smrti.

– Ponosni smo što ispit zrelosti polažemo uz pomoć nikad izvedene Tijardovićeve opere, otkrivajući njezine potencijale onima čija je dužnost skrbiti se o našoj baštini i stvaranju zaštitnih znakova splitske kulture – naglašavaju studenti Umjetničke akademije iz Splita.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.