Promocija knjige

Svih 65 tekstova donosi kritički stav slavnih autora

Foto: arhiva
Svih 65 tekstova donosi kritički stav slavnih autora
24.10.2012.
u 16:10
“Teorija i povijest dizajna” prati razvoj dizajna, osamostaljenje i važne manifeste
Pogledaj originalni članak

Divno je kad čovjek nije samo umišljeni predavač na katedri nego onaj od čijeg umnog rada cijela nacija i njena kultura ima koristi. Takav je i dr. Feđa Vukić, teoretičar i profesor dizajna na Studiju dizajna u Frankopanskoj ulici u Zagrebu. Upravo je objavio kapitalno djelo “Teorija i povijest dizajna – kritička antologija”. Nakladnici su mu zagrebačko Sveučilište i Golden Marketing, poznat po mnogim sjajnim izdanjima poput Dorflesove Mode i knjige “Kič”, između ostalih. Knjige koje nam tumače svijet na jasan i zanimljiv način, koje uče, ali ne muče, uvijek dočekujemo kao veliku kulturnu dobrobit i za šire čitateljstvo a ne samo ono stručno zainteresirano. Iako sveučilišni udžbenik, Vukićeva je knjiga upravo takva.

Od obrta do dizajna

– U njoj je 65 tekstova povezanih s pojmom dizajn. Velik je raspon, od Goetheova teksta iz 18. stoljeća i primjerice Williama Morrisa, do danas živućih suvremenika, među kojima je vjerojatno najpoznatiji Slavoj Žižek – kaže Vukić, čija će knjiga biti predstavljena javnosti danas u podne u Novinarskome domu.

– Svi tekstovi nude interpretaciju, odnosno mišljenje o dizajnu, s time da su u prvom dijelu knjige tekstovi o umjetničkom obrtu, o primijenjenoj umjetnosti i odnosu umjetnosti i industrije – pojašnjava Vukić.

– Sve teme karakteristične za prvi period afirmacije dizajna u kulturi i za razmišljanje o dizajnu obuhvaćaju period od oko 150 godina! Od otkrića parnog stroja do 20-ih godina 20. stoljeća. U sklopu toga su važni tekstovi dokumentarne vrijednosti koji jasno svjedoče io koncepcijama dizajna.

Teorije, čak i feminističke

Riječ je o manifestu Bauhausa, pa bečkih radionica (Wiener Werkstäte), o prvom manifestu futurizma i drugima. Najveći dio tih tekstova prvi se put prevodi u nas!

Drugi dio knjige ide dalje, od 20-ih, kad se dizajn osamostaljuje i postaje zaseban sektor kulture, što je i danas. Tu su i tekstovi o stylingu u američkoj kulturi od velike depresije do 70-ih godina. Riječ je o marketinškom dizajnu, to jest dizajnu u svrhu poljepšavanja – kaže Vukić, nabrajajući i teorijske tekstove, one o funkciji dizajna ili o tome kako dizajn uspostavlja društveni dijalog...

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.