Premijera predstave talijanskih autora u koprodukciji ZKM-a

Troia’s Discount pokazuje zašto teatru trebaju audicije

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Troia’s Discount pokazuje zašto teatru trebaju audicije
01.12.2014.
u 15:06
Priča istražuje tko su junaci današnjice i je li ih moguće pronaći u samoposluživanju u koje smo si sami pretvorili živote, gdje se stvari i ljudi brzopotezno vraćaju na police
Pogledaj originalni članak

Prvo je bila audicija. Raspisali su je koproducenti predstave “Troia’s Discount”: ZKM, Tvornica kulture i Umjetnička organizacije SKOP. Ono što smo vidjeli na premijeri, u subotu 29. studenoga, a to je apsolutna glumačka energija, potvrđuje kako bi naše kazalište moglo izgledati kada bi audicija bilo više.

Uz Anne Boleyn i Lady D

Jedino što odmah treba prigovoriti jest mjesto izvođenja, Tvornica je bila prepuna, stolci postavljeni tako da se već iz drugog reda ne vidi ništa, a oni koji su predstavu odgledali na nogama “uživali” su u pozadinskoj buci sa šanka, odvojenog tek tankim, montažnim zidom. Šteta, jer potrebna je puna koncentracija (vjerojatno i nekoliko gledanja) za test talijanskog autorskog dvojca koji čine Stefano Ricci i Gianni Forte. Oni istražuju tko su junaci današnjice i je li ih moguće pronaći u samoposluživanju u koje smo si sami pretvorili živote, gdje se stvari i ljudi brzopotezno vraćaju na police. Stoga nije čudno da Didona, prva kraljica Kartage, kada nabraja pogubljene kraljice, Anni Boleyn i Mariji Stuart dodaje Lady D, kao ni to da “junaci” oko nje svako toliko kriknu: “Štrumpfastično”. Mnogo je tu traganja za smislom, samim sobom, nekim drugim, opstankom, bliskošću, ljubavi..., mnogo bijesa, nasilja...

“Uštekani” u život

Redatelj Nenad Glavan (koji potpisuje i prijevod i scensku instalaciju) inzistira na ritmičnosti i dvoznačnosti (muško-žensko, svjetlo-mrak, uspjeh-neuspjeh, život-smrt) te pritom ne griješi. Svoje je junake očito izabrao u dosluhu s koreografkinjom Almirom Osmanović, koja je glumačkim tijelima stvorila dojam do u detalje koreografirane predstave. Petero je glumaca doslovno “uštekano” u nemire svakodnevice, na mnogo veći napon od 220 volti. Na sceni su Anita Matić Delić (superiorna u ulozi Didone), Marica Vidušić (dok pali odjeću i obuću razumiju je sve žene) te mladi: Jure Radnić (nevjerojatno izražajan u koreografiji), Sara Stanić i Mateo Videk.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.