Poznati feralovac, novinar Viktor Ivančić nakon četiri desetljeća doživio je još jedno uprizorenje svoje kultne kolumne uz koju su odrastale brojne generacije. Na velikoj pozornici HNK Split pod redateljskom palicom Kokana Mladenovića premijerno je izvedena predstava "Robi K./Crvenkapa je mrtva" temeljena na motivima Ivančićeve društvene kronike, za koju će neki kazati da je pisana književnim stilom, međutim može se zaključiti kako je ipak kod autora prevagnulo "novinarsko pero".
Premijernu izvedbu predstave, koja je među ostalim najavljivana kao drama, a teatar je bio popunjen do posljednjeg mjesta, došli su pogledati i novinarka Heni Erceg, novinari Boris Dežulović i Ivica Ivanišević, predsjednička kandidatkinja Ivana Kekin, saborska zastupnica Sandra Benčić, glumac Rade Šerbedžija i mnogi drugi.
Dramatizaciju za predstavu "Robi K./Crvenkapa je mrtva", koja je već proglašena uspješnicom splitske nacionalne kazališne kuće, potpisali su Viktor Ivančić, Kokan Mladenović i Karla Leko u suradnji s glumačkim ansamblom. Svestrani splitski glumci zapravo su koautori jer su tijekom procesa stvaranja predstave danima dopisivali tekst. Osuvremenjivali su ga nizom splitskih "fora i baza" koje se odnose na aktualno stanje u državi, poglavito političko. Jer što bismo mi bez politike? Stara je izreka: Ako se ti ne budeš bavio politikom, bavit će se ona tobom! Pa je tako u predstavu ušla i najnovija afera o mitu i korupciji koja je dobrano potresla ne samo resor zdravstva.
Dramaturginja predstave je Karla Leko, mlada Splićanka, već poznata u kulturnjačkim krugovima. Među ostalim radila je kvalitetne predstave sa splitskim kazalištem PlayDrama. Naslovnu ulogu infantilnog Robija K. u predstavi – koja počinje nakon što je proslavio deveti, a završava njegovim desetim rođendanom (žestoko odbija ući u svijet odraslih) – odlično je odigrao mladi Stipe Jelaska, kojeg su već zapazili kao vrlo talentiranoga glumca pred kojim je perspektivna karijera. Ulogu njegova dida sa Šolte maestralno je odglumio Nenad Srdelić, a vrlo upečatljivo u lik Robijeve učiteljice Smilje ušla je Katarina Romac.
Epitet jedinstvenog i neodoljivog glumačkog ansambla HNK Split i ovom predstavom hrabro su "obranili" Petra Kovačić Botić i Goran Marković u ulozi Robijevih roditelja, kao i Nikša Arčanin, Elvis Bošnjak, Mijo Jurišić, Donat Zeko, Stipe Radoja, Andrea Mladinić, Tajana Jovanović, Anastasija Jankovska, Monika Vuco Carev i Zdeslav Čotić. Unatoč milijunima rečenica, pravoj gomili teksta. I satiričnog i onog koji je bio na neki način višak, a znamo da "ni mačka na voli kad je preslano".
Mnogi poznavatelji kazališne umjetnosti u Splitu bili su jako skeptični u vezi s idejom da se na daske postavlja Ivančićeva kolumna smatrajući kako je to nemoguće. Pokazalo se da je moguće, ali Ivančićeve su priče čudno izmiksane. Teatar apsolutno jest mjesto na kojem treba propitivati sve i govoriti o svemu, sviđalo se to ili ne aktualnoj vlasti. No u nekim se slikama ili scenama ili dijelovima predstave, kako god ih nazvali, možda pretjeralo. Primjerice, Vukovar i Lora, Gospa, opetovano uzvikivanje "Za dom spremni"... Provokativno i intrigantno, u svakom slučaju. Što i dovodi gledatelje u kazalište! Zanimljive su doskočice vezane za Domovinski i Drugi svjetski rat. Nije se ni očekivalo da će predstava proći bez tradicionalnih uloga tijekom naše povijesti – Nijemaca, Talijana, saveznika, Hrvata, Srba, ustaša, četnika, partizana...
Za minimalističku, ali efektnu scenu zaslužan je scenograf Filip Triplat, dok je glazba, koja dodatno naglašava Robijev svijet i okružje, uradak Studija Bozon. Kostimi Aleksandre Pecić Mladenović doprinijeli su predstavi, koju je premijerna publika nagradila dugotrajnim pljeskom oduševljenja.
Iako je praksa u svijetu da predstave traju što kraće (na stranu Shakespeare i Gogolj, op. a.), "Robi K./Crvenkapa je mrtva" izvodi se bez pauze gotovo 130 minuta. To će mladi ljudi koji baš i nemaju previše strpljenja, jer su živeći u digitalnom svijetu naučili da sve mora biti brzo i odmah, možda teško "probaviti". A ni onima koji se ubrajaju u 55 plus nije ugodno bez pauze toliko sjediti u sjedalicama splitskog teatra. No intendant HNK Split Vicko Bilandžić uvjeren je kako se ovu predstavu zbog interesa nitko neće usuditi skinuti s repertoara.