zložba "Smrt" na 7. Zagrebi! festivalu

Umjetnici pozivaju: provjerite kako se nosite s umiranjem...

Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
30.10.2014., Zagreb - U okviru 7. Zagrebi festivala u Laubi svecano je otvorena skupna izlozba Smrt pocetak kraja ili kraj pocetka. Performans Marija Perise. Photo: Davor Visnjic/PIXSELL
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
30.10.2014., Zagreb - U okviru 7. Zagrebi festivala u Laubi svecano je otvorena skupna izlozba Smrt pocetak kraja ili kraj pocetka. Performans Victora Agiusa. Photo: Davor Visnjic/PIXSELL
04.11.2014.
u 16:06
Najupečatljiviji dio Zagrebi!festivala raspravlja o smrti kao o konačnome kraju materijalnog, ali ne i duhovnog
Pogledaj originalni članak

Američka performerica Marylin Arsem blijeda lica satima polako pomiče dvije čaše vode prema rubu stola, prema njihovu neminovnu kraju... Hrvatski umjetnik Mario Periša liježe u lijes i kroz rupicu u pokrovu promatra prizore iz svog života projicirane na stropu simulirajući "životni film u smrtnom času". Malteški umjetnik Victor Agius rekonstruira performans u kojem je, kako nam kaže, legao u grobnicu kako bi ispitao kako se sam nosi s procesom koji se zove smrt. Uz ta je tri perfomansa u zagrebačkoj Laubi otvorena sjajna izložba "Smrt" koju je kao dio programa za blagdane Svih svetih pripremio multimedijski umjetnik Emil Matešić.

Najupečatljiviji je to dio 7. Zagrebi! festivala, s izložbom radova o temi smrti poznatih stranih i naših suvremenih autora – Mangelosa, Mladena Stilinovića, Gotovca, Marteka, Maračića, Jermana i drugih... Uvodi nas u izložbu "skarabejna" lubanja Jana Fabera u čijoj je čeljusti preparirano tijelo miša... Tu je i ploča s pozivom da dovršimo rečenicu "Prije nego umrem želim..." američke autorice Candy Chang.

Maračić je izašao na ulice svoje Nove Gradiške odmah nakon bombardiranja 1991. i snimao uskovitlanu zadimljenu scenu gradske pustoši u kojoj su svijetle samo male površine osmrtnica na oglasnome stupu. Kontrapunkt su spomenici mrtvima uz cestu, popkulturni kič, čak vedar u svom nevinom koloritu!

Agius, koji je diplomirao na čuvenom londonskom St. Martinsu, u grobnicu je, kaže, legao kad se njegovo selo naglo povećalo pa se počelo graditi groblje. Oduvijek je htio povezati ritual i tijelo u svom radu. Posrednik je bila glina kojom se služio i njegov otac, kipar... Mi smo materijalni, ali razmišljamo spiritualno, no na kraju smo stvar, glina, zemlja, zaključuje Agius.

Ni jedan od radova ne ostavlja nas ravnodušnim! 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.