Jedan od najoriginalnijih američkih glazbenika Cpt. Beefheart (pravim imenom Don van Vliet) umro je u 69. godini života od posljedica multiple skleroze. Karijeru je započeo kao blues glazbenik, ali je idome toga žanra ubrzo obojio izuzetnom individualnošću koja je išla do psihodelije, free-jazza i eksperimentiranja, čime je bio jedan od rijetkih koji je „otkačenošću“ u suradnjama mogao parirati Franku Zappi s kojim se družio i svirao od srednjoškolskih dana.
Njegov dvostruki album „Trout Mask Replica“ (1969.) i danas mnogi smatraju jednom od najvećih inovacija u modernoj glazbi, iako su ga zapravo rijetki sposobni odslušati od početka do kraja i u njemu bezrezervno uživati. No, daleko od toga da je radio isključivo hermetičnu glazbu za freakove. Debi „Safe As Milk“ (1967.), „Mirror Man“ (1970.) , „The Spotlight Kid“ (1972.) i drugi albumi tijekom sedamdesetih bili su ipak „konvencionalno otkačeni“. Ipak, nikada nije postigao pravi srednjostrujaški uspjeh, ali je utjecao na niz izvođača u rasponu od Toma Waitsa, punkerske i novovalne scene, Nicka Cavea pa do Franza Ferdinanda.
Posljednjih godina bavio se više slikanjem nego glazbom.
svaka njegova skladba je \"wave\" za sebe. presitan članak za velikana zato ću dati jedinicu