Iz samoizolacije izlazi jedna od najintrigantnijih i najradikalnijih osoba nove umjetničke prakse 80-ih, akademski slikar Boris Demur, čije se slikarsko djelo s pravom poistovjećuje s motivom spirale u svim svojim složenim značenjima. A njih pak autor svjesno odvlači prema univerzumu i njegovoj zamišljenoj slici u ishodišnoj samostvaralačkoj energiji. Svaki put kad ritualnom energijom slika svoje velikoformatne spirale, Demur “ponavlja” tu stvaralačku gestu postajući demijurg, odnosno sâm stvoritelj.
Učinit će to i sedmodnevnim javnim slikanjem metlom, rukama i tijelom od 29. studenog do 6. prosinca (od 11 do 14 sati, osim subote i nedjelje) pretvarajući tako Umjetnički paviljon u otvoreni atelijer. Sve što tada nastane visit će na zidovima Paviljona od 15. prosinca, 115. rođendan Umjetničkog paviljona, kao nova samostalna izložba radova nastalih na tom “Spiralnom putovanju”, kako je nazvan cijeli projekt koji u katalogu tumači povjesničar umjetnosti Zdenko Rus, a kustoski potpisuje Radovan Vuković.Imaginativni Demur ima za sobom čvrsto školovanje. Diplomirao je slikarstvo 1975. kod prof. Goldonija, grafiku kod prof. Kinerta. Pohađao je i majstorsku radionicu kod Ljube Ivančića. Član je poznate konceptualističke Grupe šestorice. Za njim je više od 200 izložbi u nas i u inozemstvu, gdje je najpoznatija izložba na Bijenalu u Sao Pãulu 1996. kad je odlikovan i Redom Danice hrvatske s likom Marka Marulića. Zdenku Rusu zahvaljuje jednu od tri monografije o svom radu i veliku retrospektivnu izložbu u zagrebačkoj Modernoj galeriji 2004. godine.