Natječaj Ranko Marinković

Večernji list dodijelio nagrade: 'Potpis' Kristine Gavran najbolja je kratka priča

Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Zagreb: Virtualna dodjela večernjakove nagrade Kratka priča
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Zagreb: Virtualna dodjela večernjakove nagrade Kratka priča
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Zagreb: Virtualna dodjela večernjakove nagrade Kratka priča
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Zagreb: Virtualna dodjela večernjakove nagrade Kratka priča
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Zagreb: Virtualna dodjela večernjakove nagrade Kratka priča
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Zagreb: Virtualna dodjela večernjakove nagrade Kratka priča
19.11.2021.
u 13:29
Drugo mjesto pripalo je Mariju Brkljačiću za priču „Otok“, a treće Marku Gregoru za priču „Naše drugo, starije dijete“
Pogledaj originalni članak

Na 55. natječaj Ranko Marinković za najbolju kratku priču Večernjeg lista od 9. svibnja 2020., do 22. svibnja 2021. pristiglo je 876 priča. Odabrane 54 priče objavljivane su svake subote u magazinu Obzor, a sada je vrijeme da proglasimo najbolje. 

Osim već uvaženih imena hrvatske kratke proze, na natječaju je sudjelovao i znatan broj novih, mladih autora, okušavajući se u kratkopričaškom oblikovanju različitih struktura, stilova i tema. Prosudbenim povjerenstvom za izbor najbolje kratke priče 55. natječaja predsjedala je književna teoretičarka Helena Sablić Tomić, a činili su ga i selektor Tomislav Sabljak, nakladnik Seid Serdarević, književni kritičar Denis Derk te urednica Kulture u Večernjem listu Milena Zajović.

VIDEO Proglašenje dobitnika naše ugledne nagrade, jedne od najstarijih u ovom dijelu svijeta

Prosudbeno povjerenstvo jednoglasno je donijelo odluku da je prvo mjesto pripalo priči Kristine Gavran „Potpis“, drugo Mariju Brkljačiću za priču „Otok“, a treće Marku Gregoru za priču „Naše drugo, starije dijete“.

Kristina Gavran u prvonagrađenoj  priči „Potpis“ na dojmljiv je način ocrtala portret samodopadnog i samodostatnog političara čija se poražavajuća glupost pokazuje u spretno osmišljenom kraju priče, u njegovu susretu s dosezima digitalnog doba, pokazujući pri tome zavidan stupanj stilske dorađenosti u gradiranju opisa njegova lika. U priči je posebice važan završni element iznenađenja i stilska dorađenost rečenica.

Mario Brkljačić spretnom, dinamičnom dijaloškom formom koja dominira drugonagrađenom pričom „Otok“ prikazuje emotivan odnos muškarca i žene koji završava u nadrealnoj slici mora i pijeska jednoga otoka, čini to na jezgrovit način, što plijeni čitateljsku pozornost zadržavajući je u jednome dahu. Posve neočekivan efektan kraj potaknut će na još jedno čitanje i posve slučajnog čitatelja.

Marko Gregur suptilno zarezujući u obiteljske odnose u trećenagrađenoj priči „Naše drugo, starije dijete“ naglasak stavlja na komunikaciju sina i oca, nježno prikazujući  njihov odnos koji od potpune nepoznanice prelazi u privrženost, ljubav i dodir. Priča je, višestruko složenim rečenicama ukazivala na detalje, sitnice, male nepravilnosti koje upućuju čitatelja da svakodnevne stvari pogleda novim očima.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar root
root
12:31 19.11.2021.

Gdje nema gužve za cijepljenje ?