studio u šumi

Usred koronakrize crtićem podsjećaju turiste da je prva karantena bila - u Dubrovniku

Foto: U šumi
Foto: Robert Anić/PIXSEL
Foto: Screenshot
Foto: Screenshot
22.06.2020.
u 11:27
Kreativni studio U šumi producirao je kratki animirani film za Grad Dubrovnik pod motom "Znali smo onda, znamo i danas" o počecima karantene u Dubrovniku.
Pogledaj originalni članak

Kada je Grad Dubrovnik s mladim kreativnim studijem “U šumi” dogovorio suradnju za turističku kampanju, sezona se još činila izglednom. A s obzirom na to kako Dubrovnik ljeti obično izgleda, kad se tisuće ljudi često bez reda i razuma naguraju u staru gradsku jezgru, nađe se među njima i nekolicina onih koji će Stradunom pokušati prošetati kao od majke rođeni, po njemu se utrkivati motorinom ili bacati smeće na spomenik kulture misleći da je sagrađen kao set za “Igru prijestolja”.

Baš je zbog tih nevaljalaca Grad Dubrovnik pokrenuo kampanju Respect the City, a zatim i dogovorio sa “šumskom” ekipom prikladan animirani spot koji bi se vrtio u avionima, na kruzerima i inim mjestima, upozoravajući na pravila pristojnog ponašanja one koji su tu lekciju prespavali u vrtiću. Međutim, svi znamo što se zatim dogodilo – koronavirus bacio je svijet na koljena, a sezona je gotovo “otkazana”. No, Dubrovčani su još prije pola tisućljeća dobro znali kako se obraniti od “nevidljivih neprijatelja”, puno neugodnijih od ovog našeg. I tako su “U šumi” došli na ideju da naprave nešto sasvim drukčije – jer dubrovačku povijest ipak ne čine samo zmajevi, kraljevi i ledeni zombiji.

Tu je jedna od najstarijih ljekarni na svijetu, još iz 1317. godine, smještena u franjevačkom samostanu Male braće, na samom ulazu u grad – odmah preko puta Velike Onofrijeve fontane. Fontane čijih šesnaest isklesanih maskerona stoljećima toči čistu, pitku vodu – u spomen jednom od prvih vodovodnih i kanalizacijskih sustava u Europi. I dok je posljednjih mjeseci diljem svijeta uvođena stroga karantena, Dubrovčanima to nije bilo ništa novo – oni su imali prvu karantenu u povijesti. Pravila su tada, dok su kuga i kolera harale Europom, nalagala da svi koji Dubrovnik posjete, prvo moraju 40 dana provesti u “samoizolaciji”. Tako su nastali Lazareti, kompleks kamenih lađa koje su bile dom svim putnicima namjernicima prije ulaska u Grad. 

Time su se, dakle, inspirirali dečki i djevojke iz studija “U šumi” i napravili kratki, slatki i edukativni animirani film “Dubrovnik – Safe Vacation”, uz moto “Znali smo onda, znamo i danas”. U njemu još jedan znameniti dubrovački simbol, vitez Orlando, turistima oboružanim maskama predstavlja priču o revolucionarnom načinu na koji se Dubrovnik nosio s epidemijama, ali i sve ostale kvalitete zbog kojih ga vrijedi posjetiti – pogotovo sad, dok još nije prepun.

– Najveći je izazov bio svesti toliku povijest u jednu minutu. Puno toga nije rečeno, od toga da jedna od najstarijih europskih apoteka i danas radi u Dubrovniku, lokacije svih karantena, razloge za njihovo postojanje… Sve su to priče koje su ostale samo spomenute. Ali to je uvijek tako. Projekt završi, a nama ostane znanja i ideja za cjelovečernji film – pričaju nam Stjepan Milas, Martin Mrzljak, Luka Smetiško i Lana Cirkveni iz studija “U šumi” koji već pet godina radi zabavne, kreativne i inovativne kampanje. Od odličnog domaćeg piva simpatičnog naziva Putno, preko mode pa do vrhunskih kozmetičkih proizvoda, i sad, Dubrovnika – ništa im nije strano.

Nakon ovog karantenskog, napravit će i onaj prvotno mišljeni filmić o lijepom ponašanju. Inspiracija za oba projekta, kažu, došla im je od samog Dubrovnika. Na prvi upit, još potkraj veljače, sjeli u auto i krenuli na put. 

– Naš producent Stjepan dotad nije bio Dubrovniku i tako je dio tima ondje proveo edukativna tri dana. Otad nam je Studio prepun skica Grada, fotografskih i videoreferenci. U razvoju vizuala cilj nam je bio ne odstupati previše od realnosti, prikazati zidine onako kako ih se sjećamo. Dubrovnik je grad kojem ne treba cifranje – zaključuju kreativci. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.