Splitsko ljeto

Verdijev Nabucco na Peristilu zatvara 59. Splitsko ljeto

Foto: arhiva HNK Split
Verdijev Nabucco na Peristilu zatvara 59. Splitsko ljeto
09.08.2013.
u 11:43
Nikša Bareza, dirigent velike međunarodne reputacije govoreći o Nabuccu na Peristilu ističa kako je upravo ova opera naprsoto „srasla s tim prostorom izvanredne akustike“
Pogledaj originalni članak

Čast da zatvori 59. Splitsko ljeto u godini velike obljetnice Giuseppea Verdija pripala je njegovom naslovu koji je tijekom godina postao jednim od zaštitnih znakova festivala, operi Nabucco koju će na Peristilu 12. i 14. kolovoza izvesti solisti, Zbor, Orkestar i Balet Opere splitskog Hrvatskog narodnog kazališta pod ravnanjem maestra Nikše Bareze, a u režiji talijanskog redatelja Ive Guerre.

U predstavi koja je premijerno izvedena na prošlogodišnjem Splitskom ljetu debitirat će talijanski bariton Enrico Marucci u naslovnoj ulozi babilonskog kralja Nabucca i nizozemsko-američka sopranistica Lisa Houben koja će tumačiti ulogu njegove kćeri Abigaille. Ulogu Ismaela tumačit će tenor Vladimir Garić, veliki hebrejski svećenik Zaccaria bit će i ove godine bas Ivica Čikeš, Nabuccova kćerka Fenena mezzosopranistica Terezija Kusanović, dok će uloge Baalova velikog svećenika, Abdalla i Ane tumačiti Siniša Štork, Vinko Maroević i Antonija Teskera.

Mnogi smatraju da je upravo Nabucco presudno odredio Verdijevu karijeru najvećeg opernog skladatelja. Mnogo je i onih koji drže da tek s Nabuccom opera postaje umjetnost popularna i u najširim narodnim slojevima. Mjeri li se ta popularnost “metrom“ naše sredine, onda dvjema gornjim tvrdnjama treba još samo dodati da za izvođenje Nabucca nema primjerenijeg mjesta pod Suncem od splitskog Peristila. Nikša Bareza, dirigent velike međunarodne reputacije govoreći o Nabuccu na Peristilu ističa kako  je upravo ova opera naprsoto „srasla s tim prostorom izvanredne akustike“.

Bariton Enrico Marucci, koji će 12. kolovoza po prvi put nastupiti na Peristilu, ali i u ulozi Nabucca rođen je u SAD-u od talijanskih roditelja. Potpuno se pjevanju posvetio nakon pobjede na natjecanju u Spoletu 1996. kad započinje njegova vrlo aktivna međunarodna karijera. U novije vrijeme posvećuje se dramskom repertoaru svojega faha, što uključuje Scarpiju (Tosca) u Ekaterimburgu, te ulogu Shaunarda također u Puccinijevoj operi La Bohème. Bio je i Harlequin u operi Ariadne auf Naxos R. Straussa u Teatru Carlo Felice u Genovi, gdje je pjevao i u kantati Carmina burana. U Semperoperi u Drezdenu nastupio je kao Grof Luna i Amonasro u Verdijevim operama Il Trovatore i Aida, a u Bonnu je nastupio u operi La Forza del destino. Njegov repertoar obuhvaća vrlo širok izbor djela, od Mozarta do Puccinija, koja je tumačio od Rio de Janeira do Atene, od Dublina do Monte Carla, od Valladolida do Beča. Nastupao je u brojnim talijanskim kazalištima Torina, Trsta, Rima, Palerma, Napulja, Catanije, Cagliarija, Firence, Verone…

I nizozemsko-američka sopranistica Lisa Houben po prvi će put nastupiti na Peristilu i u ulozi Abigaille. Međunarodnu karijeru započela je kao Tosca u istoimenoj operi Giacoma Puccinija, da bi nakon toga nanizala impozantni Verdijevih djela niz: Aida (Aida), Don Carlo (Elisabetta), La Forza del destino (Leonora), Macbeth (Lady Macbeth); Puccinija: Manon Lescaut (Manon Lescaut), Il Trittico (Suor Angelica i Giorgietta); Mascagnija: Cavalleria rusticana (Santuzza), Cilee: Adriana Lecouvreur (Adriana Lecouvreur), Giordana: Andrea Chénier (Maddalena), Gounoda: Faust (Marguerite), R. Straussa: Rosenkavalier (Feldmarshallin), Beethovena: Fidelio (Leonore), Mozarta: Le Nozze di Figaro (Contessa), Cherubinija: Médée (Médée), Čajkovskog: Evgenij Onjegin (Tatjana). Sudjelovala je na praizvedbi opere Zaza Ruggera Leoncavalla. Nastupala je diljem Europe: Rim, Palermo, Venecija, Bordeaux, Lyon, Strasbourg, Luxemburg, Bruxeilles, Amsterdam, Nürnberg, Beč… Kao koncertna pjevačica nastupala je u njujorškom Carnegie Hallu, Constitution Hallu u Washingtonu, Cultural Centru u Hong Kongu…

Izvedbe Nabucca 12. i 14. kolovoza započinju u 21 sat, a druga će izvedba ujedno biti i posljednja, završna predstava Splitskog ljeta.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.