Oscari bez skandala

Zaboravili da je lani umro i Luke Perry, a Martin Scorsese je od dosade zakunjao

Foto: REUTERS
Foto: REUTERS
11.02.2020.
u 08:45
Dodjelu bez skandala začinili sitni gafovi i osrednje šale
Pogledaj originalni članak

Nikome nije ispala bradavica niti je tko pao, rekli bismo – 92. dodjela Oscara bila je normalna i protekla bez skandala. No da zbog svoje normalnosti ne bi zapala i u kategoriju dosadne, pobrinuli su se laureati, što govorima, što šalama ili slučajnim snimkama kolega u neprikladnim trenucima, koje su postale instantni viralni hitovi.

U toj kategoriji vodi snimka Martina Scorsesea koji u publici kunja dok svi plešu na Eminema, a slijedi ga izraz gnušanja mlađahne Billie Eilish koja nije shvatila u biti briljantne Mayu Rudolph i Kristenu Wiig koje su kategoriju za najbolji kostim najavile u maniri karaoka otpjevavši suludi miks hitova poput “Lady in Red”, “These Boots Were Made for Walking” i “Devil With a Blue Dress” – pjesama koje se na bilo koji način tekstom dotiču odjevnih predmeta. Jedan od takvih trenutaka zabilježila je i Brie Larson. Mobitelom je uhvatila redatelja Taiku Waititija kako svojeg Oscara za najbolji adaptirani scenarij za “Jojo Rabbit” po primitku odlaže na pod, ispod sjedala. Prvi dobitnik Oscara maorskog podrijetla nije time obeščastio nagradu. Silno se zabavljao i nije dopustio da mu “zlatni” u tome smeta.

Da je srž dobrog humora znati se našaliti sam sa sobom, pokazali su nam James Corden i Rebel Wilson sarkastično se našalivši na račun svog vrlo neuspjelog mjuzikla “Mačke” nominiranog i za Zlatnu malinu. Dodijeliti Oscara za najbolje vizualne efekte došli su odjeveni u kostime debelih mačketina i rečenicom: “Kao dio postave ‘Mački’, nitko ne razumije bolje od nas pravu važnost dobrih efekata” nasmijali su publiku, ali ne i Toma Hoopera, redatelja propalog mjuzikla.

Nekad ljepuškasti hollywoodski dečko, a danas glumčina Brad Pitt konačno je uhvatio svojeg prvog Oscara i pobrinuo se da se na dodjelu ušulja i politika. “Rekli su mi da imam 45 sekundi za govor, što je više nego što su u Senatu dali Boltonu ovog tjedna”, kazao je Pitt referirajući se na suđenje Trumpu i njegovo sprečavanje Johna Boltona da svjedoči u Senatu.

U sličnoj maniri društvenih tema svoj aktivistički moment imao je i Joaquin Phoenix. Kazao je da je najveći dar koji mu je film dao mogućnost da upotrijebi svoj glas za one koji ga nemaju. U tom kontekstu nastavio je: “Nije važno govorimo li o rodnoj nejednakosti ili rasizmu, LGBT pravima ili pravima životinja, govorimo o borbi protiv nepravde. Govorimo o borbi protiv uvjerenja da jedan narod, jedan čovjek, jedna rasa, jedan spol, jedna vrsta ima pravo dominirati, ali i kontrolirati druge. Ulazimo u prirodni svijet i pljačkamo ga. Osjećamo pravo da možemo umjetnim putem oploditi kravu i oteti joj bebu iako je njen krik nemoguće ne čuti. A potom joj još uzmemo mlijeko, namijenjeno njenoj bebi, i stavljamo ga u svoju kavu.” Okarakterizirao je Phoenix i samoga sebe kao “nikog i ništa”, kazao da je bio često sebičan i okrutan, osoba s kojom je teško raditi te je zahvalio okupljenima što su mu dali drugu priliku.

Ipak, najveći gaf dogodio se za nastupa Billie Eilish, koja se uz pjesmu “Yesterday” grupe Beatles oprostila od svih filmskih velikana koji su preminuli u protekloj godini. Dok je pjevala, iza njenih leđa nizala su se imena preminulih glumaca i redatelja, pa i manje poznatih filmskih radnika poput montažera. Od Kobea Bryanta, Ripa Torna, Terryja Jonesa, Agnes Varde do Doris Day, Franca Zeffirellija, Petera Fonde, Kirka Douglasa, našeg oskarovca Branka Lustiga... no zaboravili su Lukea Perryja. Ako već ne zbog uloge u seriji “Beverly Hills” zbog koje je postao slavan, trebalo mu je odati počast makar zbog njegova posljednjeg angažmana u filmu “Bilo jednom u Hollywoodu”, da stvar bude gora, nominiranog i nagrađenog na ovogodišnjoj dodjeli. Na crvenom tepihu žene je pak zasjenio Billy Porter, ne prvi put, pojavivši se u haljini Gilesa Deacona i zlatnim štiklama.

Natalie Portman pokušala mu je konkurirati Diorovim plaštom s izvezenim imenima redateljica koje nepravedno nisu nominirane za Oscara. Rijetko tko je ubrao njen vapaj, no nadamo se da je njena obrana ženske agende barem djelomično zadovoljena činjenicom da je prvi put orkestrom Akademije na dodjeli dirigirala žena – irska skladateljica Eimear Noone.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.