festival komorne glazbe

Zagreb Kom je glazbena svečanost bez premca

Foto: Vedran Metelko/ZAGREB KOM
Zagreb Kom
Foto: Vedran Metelko/ZAGREB KOM
Zagreb Kom
Foto: Vedran Metelko/ZAGREB KOM
Zagreb Kom
Foto: Vedran Metelko/ZAGREB KOM
Zagreb Kom
Foto: Vedran Metelko/ZAGREB KOM
Zagreb Kom
Foto: Vedran Metelko/ZAGREB KOM
Zagreb Kom
Foto: Vedran Metelko/ZAGREB KOM
Zagreb Kom
Foto: Vedran Metelko/ZAGREB KOM
Zagreb Kom
20.10.2018.
u 11:52
Večeras slijedi završni glazbeni vatromet, a svjetskoj ekipi virtuoza pridružila se i trenutno najtraženija klarinetistica na svijetu Sharon Kam
Pogledaj originalni članak

Trinaestu godinu zaredom Zagreb je u listopadu okupljalište sjajnih hrvatskih i svjetskih glazbenika. Točka okupljanja je Zagreb Kom, Međunarodni zagrebački festival komorne glazbe koji su pokrenuli i vode violinistica Susanna Yoko Henkel i Dalio Despot.
Stefan Milenković, Monika Leskovar i violist Guy Ben-Ziony pripadaju onoj užoj festivalskoj obitelji, krugu virtuoza i prijatelja koje kao bliske im i drage osobe već doživljava i festivalska publika, na isti način kako smo se svojedobno, uživajući u njihovom vrhunskom muziciranju, zbližavali s jednako elitnim društvom koje je u Dubrovniku okupljao Julian Rachlin.

No, ono što potvrđuje najviše kriterije tog okupljanja svaki put budu nova lica. Oni koji prate međunarodnu glazbenu scenu već su mogli čuti za poljsku pijanisticu Ewu Kupiec pa nije bilo nikakvo iznenađenje da se ova sjajna glazbenica, čak i na ne baš potpuno adekvatnom klaviru Preporodne dvorane HAZU-a u Opatičkoj, savršeno uklopila u majstorske i nadahnute izvedbe komornih stavaka Schuberta i Brahmsa te kao izvrsna partnerica Susanni Yoko Henkel koja je prve večeri briljirala u Beethovenovoj "Kreutzerovoj sonati".

No, mladi violončelist iz Kolumbije Santiago Cańon Valencia bio nam je nepoznanica, sve dok nismo čuli i njegove prve note u Brahmsovom Prvom klavirskom kvartetu koji je bio kruna večeri otvaranja festivala prošlog petka, u što se mogla uvjeriti i televizijska publika zahvaljujući izravnom prijenosu na HRT-u.

Foto: Vedran Metelko/ZAGREB KOM
Susanna Yoko Henkel, Stefan Milenković, Ewa Kupiec, Guy Ben-Ziony i Santiago Cańon Valencia u Preporodnoj dvorani

Slavenske večer dan kasnije donijela je nove trenutke duboke glazbene ljepote u Klavirskom triju br. 1 Antona Arenskog, kao i drame u uvijek potresnom Šostakovičevom Klavirskom kvintetu u g-molu. Janačekova "Bajka" za violončelo i klavir bila je nova prilika za uživanje u raskošnoj muzikalnosti Monike Leskovar, sada već potpuno zrele glazbenice neupitne svjetske klase, a u kontekstu takvog programa i izvedbi Stefan Milenković nam je s Ewom Kupiec za klavirom pokazao svu vrijednost i ljepotu Sonate za violinu i klavir u b-molu Dore Pejačević.

U festivalsku tradiciju sada se već pretvara i barokna večer, kao i suradnja s Hrvatskim baroknim ansamblom. Vrhunac te večeri bio je duo Susanne Yoko Henkel i njenog Stradivarija s ravneteljicom HRBA-e Laurom Vadjon i njenog majstorstva na baroknoj violini. Čelične žice i crijevne strune dva glazbala divno su se uskladile, baš kao i različiti temperamenti i senzibiliteti dviju glazbenica u Bachovom glasovitom Koncertu za dvije violine u d-molu. Novi član festivalske obitelji iz Kolumbije utvrdio je simpatije publike i opravdao poziv u Zagrebu svirajući solističku dionicu Vivaldijeva Koncerta za violončelo u F-duru, dok je Telemannov Koncert za violu i orkestar u G-duru bio sretno upoznavanje s još jednim novim licem, sjajnom Španjolkom Sarom Ferrández.

U Bachovim remek-djelima za flautu te nam se večeri u Zagreb vratila i Gili Schwarzman. Tartinijev legendarni "Đavolji triler" bio je još jedna briljantna točka Susanne Yoko Henkel, dok je neizostavni Petrit Çeku, kao solist u Vivaldijevom Koncertu u C-duru, još jednom utvrdio svoj status obljubljenog princa gitare, najavivši ujedno i koncert u srijedu u kojem je upravo on bio glavna zvijezda, kao član trija Elogio - uz Tomislava Vukšića i Pedra Ribeiora Rodriguesa i kao izvrstan priređivač i dragocjeni komorni glazbenik – primjerice u Debussyjevoj Sonati za flautu, violu i harfu u kojoj je dionicu harfe preradio za tri gitare. Još jedno veliko finale briljantne večeri bio je Kvintet za gitaru i gudački kvartet Marija Castelnouvo-Tedesca. Veličanstvenom preplitanju žica gitare i gudača te se večeri pridružio još jedan majstor violine i jedan od najtraženijih svjetskih komornih glazbenika Boris Brovtsyn.

Rasprodani koncerti, ovacije publike, opsežni i sjajno koncipirani programi, vrhunski glazbenici, sve to Zagreb Kom čini glazbenom svečanošću bez premca u Hrvatskoj, o kojoj je dobar glas već odavno prešao granice naše zemlje, zbog čega se svi ti majstori tako rado i odazivaju sa svih strana svijeta uživajući u druženju i dajući sve od sebe u vrhunskim izvedbama.

Za posljednje dvije večeri, sinoćnju Mozartovu soareju i večerašnji paradni koncert pod naslovom "Virtuoso!", pristigla je i naša već dugogodišnja poznanica pijanistica Lauma Skride, kao i još novih lica za Zagreb, ali ne i za svjetske pozornice: violinist Florian Donderer, violončelistica Tanja Tetzlaff te Sharon Kam, trenutno vjerojatno najtraženija i najbolja klarinetistica na svijetu. Večeras, 20. listopada, vrhunska ekipa će okruniti glazbenom vatrometom trinaesti Zagreb Kom i učiniti da već sada s nestrpljenjem i žudnjom čekamo četrnaesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.