Ovaj je tjedan ponovno u Zagrebu maestro Dmitrij Kitajenko. Pod njegovom rukom Zagrebačka filharmonija uvijek prosvira, propjeva, prodiše i prede od zadovoljstva, skupa s publikom. Veliki dirigent i ovaj je put u Zagreb doveo i veliku solisticu. To je Lilya Zilberstein, pijanistica impresivne karijere i diskografije ostvarene s legendarnim dirigentima i orkestrima.
– Lilya je velika pijanistica, ali i partnerica. Svira dva teška koncerta, Treći Prokofjeva i Treći Rahmanjinova, a to je glazba u kojoj zajedno dišemo.
Na programu oba koncerta baletna je verzija Carmen Rodiona Ščedrina.
Bio sam na prvoj izvedbi tog djela u Boljšoj teatru kada je plesala Maja Pliseckaja, Ščedrinova supruga. Djelo je sastavljeno od poznatih opernih melodija, ali s iznimno zahtjevnom instrumentacijom koja je pravi leksikon mogućnosti gudača, kao i ostalih sekcija orkestra, briljantne tehnike, intonacije i osjećaja koje treba prenijeti publici bez kostima, pozornice i plesača. Svaki glazbenik mora svirati savršeno čisto. Isto vrijedi i za Španjolski capriccio Rimskog Korsakova koji je također na programu. Prava orkestralna parada!
Vaš su izbor i mnogi gostujući dirigenti, pa tako i David Danzmayr koji je, kako čujemo, osvojio najviše simpatija orkestra kao kandidat za šefa dirigenta. Gdje ste ga pronašli?
Zapazio sam ga dok sam bio član žirija na velikom Malkovu natjecanju u Kopenhagenu i smjesta sam ga predložio za angažman Zagrebačkoj filharmoniji. Vrlo je pametan i srčan i ima sjajnu tehniku, što su sve uvjeti da netko bude dobar dirigent, a uz to je vrlo drag i jednostavan momak. I ja mislim da je on najbolji kandidat.
I ova sezona potvrđuje vaš poseban odnos sa Zagrebačkom filharmonijom. Kako vi gledate na budućnost našeg orkestra?
Mislim da smo pronašli odlična rješenja u rasporedu i programskoj strategiji za ovu, kao i za sljedeću sezonu. Ali nije potrebno pretjerivati s međusobnim komplimentima i zahvalama. Na prvom je mjestu rad, rad i samo rad. Ponekad sam možda i prestrog prema glazbenicima, ali drugog načina nema. Mislim da se dobro radi, u prvom redu na izgradnji kvalitete i kreiranju odličnih programa, a publika nam mora vjerovati da će svaki koncert biti na najvišoj razini kvalitete. Ja sam u neprestanom kontaktu s upravom orkestra, zanima me kako je prošla svaka proba. Orkestar ne čine instrumenti nego ljudi od kojih se zahtijeva čvrsta disciplina, ali koji također nakon pokusa i koncerata moraju odlaziti kući sretni i zadovoljni. Mi svoj posao radimo, a vjerujem i nadam se da će nas u tome znati pratiti i grad Zagreb koji ovaj orkestar predstavlja na najbolji način.
>> Kitajenko: Otkazali su mi koncerte koje sam spremao godinu dana, ali i dalje sam u Zagrebu