naglasak

Zbog zastarjelih pravila Karenjina ostala bez nagrada

Foto: arhiva HNK Zagreb
Edina Pličanić i Guilherme Gameiro Alves u baletu “Ana Karenjina”
Foto: arhiva HNK Zagreb
Edina Pličanić i Guilherme Gameiro Alves u sceni iz Ane Karenjine
26.11.2014.
u 13:56
U zemlji koja proizvede tri mjuzikla godišnje nejasan je povlašteni status te kazališne vrste i to na račun opere
Pogledaj originalni članak

Prošla je još jedna svečana dodjela Nagrada hrvatskog glumišta. Ovog nas je puta, više ili manje duhovito, fešta u zagrebačkom HNK odvela u daleku budućnost, u vrijeme kada se kazališta samo sjećamo. Sudeći po novcu, kojeg se za kulturu svakim danom izdvaja sve manje, po kazališnim kućama koje se zatvaraju u cijelom svijetu, ali i po našim sve češćim skandalima koji u pravilu počinju i završavaju uplitanjem političkih moćnika u teatarska kadroviranja, nije to bila nimalo "luda" ideja.

Sama je dodjela pokazala odličnu Natašu Dangubić, koju je sada i TV auditorij vidio kao glumicu koja doslovno izvodi čuda u Marinkovićevoj "Gloriji", koju je s elementima acroyoge režirao Saša Božić. Ostatak programa, koji je trajao čak dva i pol sata, previše je ovisio o duhovitosti i angažmanu ekipa iz lokalnih glumačkih centara. Tako su, primjerice, razglednice iz Šibenika i Varaždina bile duhovite i smislene, dok se Split, najblaže rečeno, osramotio idejom (kritika je subjektivna?!) i realizacijom.

Same su nagrade kao i uvijek ovisile o sezoni te se iznova potvrdilo pravilo – kakva sezona, takve i nagrade. Možemo se, naravno, čuditi kako žiri za dramsku umjetnost nije prepoznao uloge koje je Nina Violić ostvarila u Frljićevu "Hamletu" ZKM-a, ali baš zbog predstava koje su naišle na najveći odjek protekle sezone jasno je da nagradi pod hitno trebaju ozbiljna reorganizacija i nova pravila koja će ukinuti dodjeljivanje statua po tome tko je kome simpatičan ili tko dugo ništa nije osvojio.

Najupitnija je ipak bijenalna podjela na operu i mjuzikle te balet i suvremeni ples. Tako se dogodilo da nagrada potpuno ignorira postojanje baleta "Ana Karenjina" (HNK Zagreb), koji se na nagradi publike Teatra.hr borio rame uz rame s dramama i koji zasigurno ostaje projekt po kojem ćemo pamtiti proteklu kazališnu sezonu. Istodobno, nejasan je povlašten položaj mjuzikla u zemlji koja godišnje uspije producirati tri takve predstave, o čijim bi se dosezima također dalo raspravljati.

A sve te mane zapravo su ostaci prošlih vremena, onih u kojima je bilo više novca, više prava na pogreške te je stoga treba hitno vratiti u hrvatsku kazališnu realnost.

>> Trijumf Komedijina Spamalota i Amerike u režiji Janusza Kice

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.