FINANCIJSKI FORUM HPB-a

'Last minute' za hrvatski turizam

26.05.2009.
u 15:55
Pogledaj originalni članak

I prije recesije tražio se novi strateški plan za razvoj turizma. Privatni smještaj i last minute aranžmani odigrat će važnu ulogu ove godine. Kvalitetna su prometna infrastruktura i smještaj Hrvatske također prednost. Dugoročno gledano, za daljnji opstanak i razvoj turizma "posljednji je trenutak" za pokrenuti niz investicija i strateških planova.

Procjene o prihodima ove sezone:

- Promet će pasti za 15 do 25 posto, odnosno milijardu eura i past će cijene, posebno u hotelskom smještaju, unatoč činjenici da je Ministarstvo turizma s Hrvatskom turističkom zajednicom učinilo sve što je moglo - rekao je Miroslav Dragičević iz Horwath Consultinga i dodao:
- Mi funkcioniramo između Uskrsa i kraja ljeta kada ostvarujemo 82 posto prihoda. Nismo razvili robu za prodaju na svjetskom tržištu. Treba dati priliku turizmu, ako se on već doživljava kao pomoć u krizi.

- Danas je turizam turizam doživljaja, ne sunca i mora, pa nam konkurencija nisu samo Grčka ili na primjer Cipar, nego cijeli svijet koji je povoljnim cijenama jefinih letova lako pristupačan svima - rekao je Želimir Kramarić iz Ministarstva turizma i optimistično prognozirao pad prihoda - do tri posto.
- Vlada je napravila akcijski plan i mjere koje provodimo. To su suradnja javnog i privatnog sektora, rješavanje fiskalnih opterećenja koje hotelijeri i drugi imaju, pregovori s HRT-om i ZAMP-om su pri kraju.

Banke i turizam:

- Govorimo o djelatnosti koja nosi 70 posto nerobnog izvoza, 40 posto ukupnog izvoza, a nema odgovarajuću poziciju - kaže Zoran Pećarević iz Generalturista.
-Prvi se put nakon krize više govori o turizmu koji je do sad bio na margini. Stvaranje većih kapaciteta nije dovoljno jer treba nuditi destinacije tijekom cijele godine.

Hotelijer Jako Andabak predviđa minimalni pad od 10 posto. Hotelijeri su opterećeni visokim porezima i parafiskalnim nametima, a s mjerama koje se tek namjeravaju poduzeti, kao što je smanjenje PDV-a, kasnimo godinama.

Josip Protega, direktor HPB-a, rekao je da je prezaduženost turizma u vrijednosti imovine koja ne donosi dovoljno prihoda, a skupa je.

Stvaranje novog modela:

Formiranje Fonda za turizam, stvaranje novog modela i otvaranje velikog procesa investiranja, suradnja s lokalnim zajednicama i jak državni utjecaj, odnosno regulacija - mogući su i nužni elementi za jačanje turizma, zaključak je sudionika okruglog stola financijskog foruma HPB-a.

Pogledajte na vecernji.hr