EKSKLUZIVNO Večernjakovu ekipu u San Mauru Pascoliju ugostio glasoviti proizvođač cipela koji godišnje proda 500.000 modela

Baldinini: Talijanski kralj cipela pregazio Rusiju

Foto: Foto: Goran Stanzl
Baldinini: Talijanski kralj cipela pregazio Rusiju
13.10.2007.
u 17:39
Pogledaj originalni članak

Za koga je ova cipela? Što mislite, za koga sam je napravio? Za zvijezdu! Može je nositi samo plesačica, pjevačica, glumica ili možda... kurtizana? – vragolasto se nasmijao Gimmi Baldinini, talijanski kralj cipela iz Riminija, dok je Večernjakovoj ekipi otkrivao što će najveće svjetske dame nositi idućega ljeta. Baldinini nas je proveo svojim salonom s izložbenim modelima tzv. showroomom, jednim od najvećih u Italiji, smještenim odmah uz tvornicu njegovih cipela u mjestu San Mauro Pascoli pokraj Riminija.

Baldininijeve cipele nosila je Lady Di, a u njima se danas modnim pistama šetaju poznate manekenke. Za njima su posljednjih godina Rusi potpuno poludjeli. Iskusno oko Baldininijeve cipele može prepoznati i na nogama ruskog predsjednika Vladimira Putina. Samo je u Moskvi posljednjih deset godina otvoreno više od dvadeset Baldininijevih dućana, a cipele s njegovim potpisom mogu se kupiti u dvadesetak zemalja svijeta.

Sve je počelo prije stotinjak godina kada je njegov djed Giuseppe Pollini počeo izrađivati vojničke čizme za talijanske vojnike. Osam konja vuklo je kočiju u kojoj je s kćeri Giovannom svake nedjelje cipele vozio na tržnice Bologne, Riminija i San Marina. Bilo je to 1910. godine.



Danas Gimmi Baldinini drma industrijom obuće, a na svjetsko tržište godišnje izbaci oko pola milijuna luksuznih modela muških i ženskih, sportskih i “casul” cipela. Proizvodi i nakit, naočale i torbice. Gimmi Baldinini nije tek nasljednik obiteljskog carstva. Prvu je cipelu sam izradio kada mu je bilo samo 13 godina. Školovani je dizajner obuće i veliki radoholičar, a baš svaki model koji zamisle njegovi stilisti prođe njemu kroz ruke. Iako je studirao saksofon na glazbenoj akademiji, nikada mu nije palo na pamet ostaviti posao svoje marljive i uporne obitelji.

– Uvijek sam imao samo jedan smjer. Nastaviti tradiciju i širiti posao – kazao je Gimmi. Radni mu dan počinje u sedam ujutro. Tvornica, sastanci sa stilistima, dogovori, putovanja, gostovanja... Gimmi sve konce drži u rukama, on je umjetnik, dizajner, ali i biznismen s nogama čvrsto na zemlji.

– Novac je novac. Treba ga poštivati. Kako svoj, tako i tuđi – na kapaljku je progovarao o tajnama uspjeha. Kada je o poslu riječ, ima samo jedan neostvareni san. Otvoriti dućan u New Yorku.

– U Ameriku ne možeš doći i biti drugi. Ili si odmah prvi ili te nema! – kazao je Gimmi. Ako se ambicije ostvare, nakon ruskog bi, čini se, mogao osvojiti i američko tržište. Njegovi su najveći dućani u Milanu i Rimu, a u Hrvatskoj za sada samo na dvije lokacije u Zagrebu. Prosječna cijena cipela Baldinini je od 500 do 700 eura.

– Moje cipele su za žene iznad 25 godina iz više razloga. Njihov je stil drugačiji i zreliji i mogu platiti kvalitetu koju nudim – objasnio je Gimmi. Cijene su nešto niže u outlet dućanu smještenom uz tvornicu u mjestu San Mauro Pascoli, od 150 do 400 eura.



U outletu je vječita gužva i posljednjih je godina postao gotovo turistička destinacija. Autobusi parkirani u dvorištu tvornice sasvim su uobičajeni prizor. Turisti, posebno ruski, koji su krenuli u posjet Firenzi, Riminiju ili San Marinu zbog šopinga se obavezno žele zaustaviti u Baldininijevu outletu.

 Kada smo prošloga vikenda posjetili Gimmija, u “showroomu” smo zatekli Moskovljanku Noone Gevorgyan koja vodi Baldininijeve dućane u Moskvi. Samo je za iduću proljetnu i ljetnu sezonu kupila 20.000 pari.

“Mozak” posla uz Gimmija su svakako njegovi stilisti i kreatori. Njih desetero obilazi svijet i skuplja ideje. Kada se vrate u “bazu”, sastaju se, svaku zamisao analiziraju s Gimmijem i nakon toga počinje posao.

Za Gimmija su cipele fetiš. To je prvo što uoči na ženi. Iako proizvodi sportsku i “casul” kolekciju, njemu samom najmilija je visoka potpetica.

– Žena na visokoj peti djeluje elegantnije, noge joj izgledaju dulje, a figura izražajnije i ljepše – tumačio nam je Gimmi, a njegovu viziju potvrđuje samo jedan kratki pogled na “showroom”. Od stotina modela, srebrnih, zlatnih, crvenih, sa šljokicama, cirkonima, remenčićima... svakoj bi se ženi zavrtjelo u glavi.

– Sasvim se ugodno može hodati na 12 centimetara! – poručio je damama. Nije lako biti princeza iz Baldininijeve priče.

Pogledajte na vecernji.hr