Supružnici Jadranka Boban Pejić i Zlatko Pejić vodeći su stručnjaci na području prirodne prehrane, a više od 30 godina posvećeni su poslovanju u segmentu ekoloških proizvoda. Vlasnici su tvrtke Biovega koja između ostalog uključuje i lanac trgovina bio&bio, koje ove godine obilježavaju 16 godina postojanja.
Kako je došlo do ideje o bio&bio trgovinama?
- Naš osobni životni stil i način prehrane te činjenica da u to vrijeme (prije 30 godina) nije bilo trgovina u kojima smo mogli kupiti organske namirnice inspirirali su nas da pokrenemo bio&bio trgovine. Naravno, kada spominjemo životni stil od početka smo razmišljali o dva paralelna smjera: osobno zdravlje i zdravlje okoliša kao neodvojivi dijelovi jedne cjeline.
Otkuda ime bio&bio?
- Naziv bio&bio ima svoju malu filozofsku konotaciju: sugerira jedinstvo suprotnosti, s jedne strane životinjski svijet kojem i čovjek pripada, a s druge strane biljni svijet koji zajedno čine ukupni organski svijet.
Bili ste prvi na ovim prostorima koji su se od starta okrenuli isključivo organskim proizvodima. Je li vam zbog toga lakše ili teže poslovati?
- Imamo izuzetno visoke kriterije u odabiru proizvoda te iste proizvode koje želimoza sebe, želimo ponuditi i drugima. Pritom se suočavamo s nizom izazova kao što su različite regulative, provjere itd., no mi smo te kriterije imali i prije. Ipak, danas se često termini prirodno i zdravo koriste bez ikakvih argumenata i certifikata, što predstavlja izazov jer kupcitakve proizvodekrivo izjednačavaju s certificiranim organskim proizvodima.
Kad se vratite na početke i pogledate ovaj posao danas, što se najviše promijenilo?
- Danas je puno veća dostupnost organskih proizvoda nego što je to bilo prije desetak godina, a nama osobno je drago da je sve više domaćih ekoloških proizvoda. Dostupnije su informacije pa sve više kupaca zna što traži.
Često čujemo da je netko postao vaš vjeran kupac zato što je npr. postao roditelj ili da ide u bio&bio zato da ne treba čitati etikete. Kako ste gradili povjerenje kupaca?
- Kako je ovo našživotni poziv, a ne posao, smatramo da je neophodna konstantna evolucija te držanje vlastitih vrijednosti i visoko postavljenih kriterija. Uvjereni smo da kupci prepoznaju tu dugogodišnju dosljednost i posvećenost.
Vas dvoje ste od svojih početaka posvećeni edukaciji. Koliko danas podučavate i koliko vam je edukacija još uvijek važna?
- Ciljevi i načini edukacije su se mijenjali. Kako smo tijekom godina prenijeli puno znanja na djelatnike i suradnike,tako više nije neophodno da mi sami toliko podučavamo. I dalje smo otvoreni ka stalnom učenju jer edukacija je uvijek bila i ostat će u temelju svega što radimo.
Iako ste najpoznatiji po "zemaljskim" trgovinama, vaš web shop se kontinuirano razvija. Koliko ste orijentirani ka tom obliku poslovanja?
- Želimo i putem web prodaje biti mjesto ponude najkvalitetnijih proizvoda, uz specifičnosti poput biobloga iinfografikakojima educiramo i dajemo provjerene informacije te smo na taj način kupcima svojevrstan „filter“ u moru zbunjujućih informacija.No naša najvažnija kvaliteta je usluga koja jamči najkvalitetnije i pažljivo odabrane organske proizvode.
Koliko vam je partnerstvo važno u poslovanju?
- Uzajamnost i nadopunjavanjesimbol je našeg življenja i poslovanja, kako naše životno i poslovno partnerstvo,tako i naše partnerstvo s djelatnicima, kupcima, proizvođačima… Uvažavanje, inspiracija i radost stvaranja bili su i ostali glavni pokretač svega što radimo.
bio&bio - web trgovac godine!
bio&bio je u ožujku predstavio svoju novu web trgovinu, osvježenog dizajna i poboljšanog korisničkog iskustva te s prepoznatljivom kvalitetom raznovrsnog sadržaja. Priznanje za kvalitetu stiglo je na upravo održanom natjecanju Web trgovac godine u organizaciji Shopper’sMind Hrvatska. Prema ocjenama stručnog žirija i kupaca, www.biobio.hr osvojio je nagradu za najbolju web trgovinu u kategoriji Zdrava hrana i dodaci.