Posljednjih nekoliko godina pojavila se sve veća potreba za znanstvenim istraživanjima zlostavljanja u školama kako bi se na vrijeme moglo poduzeti sve mjere i zaustaviti takve vrste nasilja.
Razlog tome je porast vršnjačkog zlostavljanja u školama, ali i želja za promjenama u budućnosti po pitanju sigurnosti djece u školama. Nasilje se podjednako događa u urbanim i ruralnim sredinama, u velikim i malim školama. Nažalost, mnoga djeca zbog toga dolaze u školu ispunjena strahom i nemirom, a nerijetko pokušavaju izbjeći školu na različite načine.
Zlostavljanje u školi se najčešće pojavljuje u dva glavna oblika: tjelesnom i verbalnom. Istraživanje iz 2011. godine upućuje da su među učenicima najčešći verbalni konflikti, ali znatan broj učenika navodi i fizičke sukobe.
Fizičko zlostavljanje među djecom
Fizičko zlostavljanje je najlakše primijetiti, a podrazumijeva guranje, udaranje, tučnjavu i sl. Ujedno je ovakva vrsta nasilja najopasnija zato što ponekad tučnjave mogu završiti tragičnim posljedicama.
Poznati znanstvenik Ken Rigby je 2006. godine proveo istraživanje u kojem je tražio da djeca nacrtaju što za njih predstavlja zlostavljanje. Ono što je posebno zanimljivo na crtežima je „neravnoteža moći“ što se ujedno smatra najvažnijom karakteristikom zlostavljanja.
Osoba koja je zlostavljač je uvijek bila fizički veća ili jača od druge osobe na crtežu. Toj drugoj osobi, onoj koja je zlostavljana, djeca su obično pridruživala nazive kao što su „mlakonja“, „štreber“ ili „bezveznjak“.
Najčešće su crteži prikazivali zlostavljanje kao fizičko, a u manjoj mjeri je bilo i psihičkih oblika zlostavljanja. Na tim crtežima su zlostavljači uglavnom u jednini, odnosno uglavnom jedan zlostavljač napada drugu osobu, a tek rijetko je prikazivana skupina zlostavljača.
Koje su posljedice zlostavljanja u školi pročitajte na portalu Kreni zdravo
Pogledajte i video Simptomi koji će vamotkriti imate li problema sa srcem