Telefonska prodaja

Daju im besplatnu robu, a onda prijete i ovrhama!

Foto: Nel Pavletić/PIXSELL
Daju im besplatnu robu, a onda prijete i ovrhama!
26.11.2012.
u 12:00
Ne nasjedajte: 
Nagovore li vas na kupnju telefonski, morate dobiti pisanu obavijest
Pogledaj originalni članak

Nismo protiv telefonske prodaje ako je razumna i korektna, no praksa je pokazala da u velikom broju slučajeva počinje s prekršajem zavaravanja kupaca, a završava s kaznenim djelom prijevare, kaže Nela Kovačević, voditeljica splitskog savjetovališta Saveza udruga za zaštitu potrošača. Nakon priče o prijevari s parfemima, Večernjakovu se Potrošaču, naime, gotovo svakodnevno javljaju građani koji su nasjeli na prijevare sa “skupocjenim” parfemima, energetskim narukvicama, cosmodiskovima, električnim četkicama za zube...

‘Čarobni’ kamen

Telefonom im se nude gratis, kao dobitak na nagradnoj igri ili u promidžbene svrhe, a oni samo moraju platiti dostavu 100 i više kuna. Ili im naknadno pošalju uplatnicu pa obračunavaju i zatezne kamate!?

Splitskoj su se udruzi žalili i na tzv. čarobne kugle za pranje rublja – za kakve je već na poticaj potrošačkih udruga u Sloveniji ili SAD-u i analizom dokazano je da postižu efekt običnog kamena. Umjesto naručenih knjiga i atlasa neki su dobivali samo po nekoliko stranica, a kad su ih odbili platiti, stizale su im i prijetnje ovrhom. Neki teleoperateri pak, što su u Splitu prijavili i HAKOM-u, telefonski na području Dalmatinske zagore nude internetske usluge, mahom starijim domaćinstvima koja nemaju ni računala, obećavajući im “besplatni” novi fiksni telefon. Na kraju im stižu samo visoki računi za uslugu koja nije realizirana i nisu je konzumirali.

Poštujte zakon

– Mora biti fer-playa i mora se poštovati zakon – naglašava N. Kovačević te ističe da prema Zakonu o zaštiti potrošača nakon svake telefonske narudžbe, i prije nego proizvod stigne na kućnu adresu, kupac mora dobiti pismenu obavijest o proizvodu, što je i od koga naručio, po kojoj cijeni, pravu adresu pošiljatelja, djelatnost, OIB... te o roku raskida ugovora. U slučaju da je nije ni primio – roka za raskid ugovora ni nema.

U Državnom inspektoratu kažu da su njihovi inspektori već zabranili rad nekoliko trgovačkih društava s nepoštenom poslovnom praksom zavaravanja potrošača navodeći ih na odluku o kupnji. Uglavnom je bila riječ o “kuglama za pranje rublja”. Pozivaju sve s konkretnim slučajevima da im se jave kako bi obavili inspekcijski nadzor i poduzeli zakonom propisane mjere radi zaštite potrošača.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 18

TU
tuljan
13:01 26.11.2012.

Ne radi se tu o "pametnoj ili nepametnoj" naciji već o tome da se zloupotrebljava što su mnogi stari, bolesni, sami...

MO
modovisisajteMaraschino
14:14 26.11.2012.

kad mene takvi zovu kažem im samo da primam nagrade u gotovini ili ako već sam nešto osvojio da šalju nagradu ali bez poštarine... kako mi kinez iz Hong Konga može dati besplatnu poštarinu za neku glupot od 50-tak kn a ovi u Hrvatskoj ne mogu... malo sutra... sve su to prevare... ja se rađe držim Kineza... jeftina roba 5-6x puta nego kod nas i nikad te ne prevare....

TH
than
12:47 26.11.2012.

Da imamo kvalitetno pravosudje dobro bi si razmislili prije prevare. Ovako, ako ih i otkriju da su varali, jos uvijek lijepo zarade i dobiju nesto 'uvjetne' kazne.