Noćna kupnja

Danas gotovo svi trgovački centri nude popuste u sitne sate

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Danas gotovo svi trgovački centri nude popuste u sitne sate
31.10.2012.
u 19:10
Ljude privlači ležernost koju nudi noćni šoping pa ne osjećaju pritisak
Pogledaj originalni članak

Noćni šoping u svijetu počeo je zahvaljujući najvećem modnom magazinu Vogueu koji je, prvo u New Yorku, a poslije i u Londonu, Parizu, Tokiju... počeo organizirati takve manifestacije u suradnji s dizajnerskim imenima, nudeći kupcima novo iskustvo – kupnju izvan radnog vremena po povoljnijim cijenama.

Akcije su magnet

Ubrzo je taj trend, koji je povećao prodaju do 30 posto, došao i u Hrvatsku. Prvo u Zagreb, odnosno u gradske trgovačke centre, a zatim i u druge hrvatske gradove, Split, Rijeku, Osijek...

Domaći trgovci nude, bilo u gradu, što organizira magazin Bestshop, ili u trgovačkim centrima, mogućnost kupovanja do ponoći, uz uštede do 70 posto, akcijski vezane kupnje – na primjer dva artikla kupite, a treći dobivate besplatno, dok većina ugostitelja daje većinu ića i pića iz svog asortimana u pola cijene. Prvi noćni šoping u Hrvatskoj bio je pravi bum, izvukao je tisuće ljudi na ulice, kupovalo se nemilice i cijeli je događaj izrastao u društveni događaj.

Međutim, s vremenom su svi trgovci počeli posezati za noćnim šopingom kako bi privukli kupce. Uz trgovačke lance, trendu su se priključile i kuće specijalizirane za prodaju namještaja, primjerice Kika, ili pak one specijalizirane za građevinski materijal, kao što je Bauhaus. Čak su se i mali poduzetnici priklonili trendu i počeli nuditi svoje usluge u noćnim satima. Zagrepčani tako mogu svoje bicikle petkom i subotom servisirati u sitnim satima. Dakako, po povoljnijim cijenama.

Više nema izazova

– Kada je tek stigao kod nas, takav način kupnje bio je zanimljiv jer je bio nešto neviđeno, nudio je drukčije iskustvo. S vremenom, međutim, ljudima više nije toliko privlačno subotom u deset odlaziti u trgovački centar. Glavni razlog odlaska je ušteda, ali, nažalost, danas malotko ima novca za trošenje tako da se i onima koji se odluče za odlazak u noćnu kupnju to uglavnom svede na gledanje izloga i odlazak na piće – kaže sociologinja Žana Derenčin.

Njezino mišljenje ne dijeli 4000 fanova Facebook-stranice Night Shopping koji međusobno izmjenjuju iskustva iz noćne kupnje, najavljuju nove takve projekte i jedni drugima savjetuju što i gdje kupovati.

Između ostalog, kažu, noćni šoping im je užitak jer ne moraju nikamo juriti i ne strahuju da će im se dućani zatvoriti pred nosom.

U blagdansko vrijeme, koje nam je pred vratima, većina trgovaca ponovno je odlučila igrati na kartu noćnog šopinga i to u kombinaciji sa slavnim gostima.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

Avatar puky
puky
20:33 31.10.2012.

... građanima je pod ovom ne narodnom vlašću odavno mrak pao na oči ... strava ...

PO
Polarus
20:41 31.10.2012.

a štaš... admin mi pobrisao post di sam popljuvao članak koji gura naš narod u idijotizam amerikanizma... i naravno... da našim velebnim trgovačkim lancima ide i malo sjajno... bi oni malo mojne pribjegavali ovome... biti će kao i u Sloveniji... masovni masakr zatvaranja tih tzv. trgovačkih centara... a sad... admine... možeš i ovo pobrisat =)

AN
Antidominium
20:20 31.10.2012.

Jadni radnici, moraju dodatno raditi za plaćicu koju imaju. vjerojatno su potpisali ugovor na 42 sata tjedno. Ma ko li to radi kod privatnika 42 sata za plaću koju prima. Dodatni sati se često i ne broje. Supruga mi to sve proživljava. Moram s dužnim poštovanjem izostaviti DM trgovine.