Ekstravagantan nakit

Devedesetih su postavili prvi zubni implantat u Hrvatskoj, a danas su prvi koji kod nas izrađuju nakit kakav nose Madonna i Kanye West

Foto: Nel Pavletić/Pixsell
Zimmermann Dental
Foto: Nel Pavletić/Pixsell
Zimmermann Dental
Foto: Nel Pavletić/Pixsell
Zimmermann Dental
Foto: Nel Pavletić/Pixsell
Zimmermann Dental
06.10.2021.
u 10:48
Nekad su se nosili kao izraz bogatstva i moći, a od onda do danas postali su dodaci čiji vlasnici svojim izgledom žele poslati jaku poruku i istaknuti se u masi
Pogledaj originalni članak

S ulica New Yorka i Oaklanda stigli su ravno u riječku četvrt Brajda-Dolac. Ranih 80-ih bili su rezervirani samo za američke repere pa nije čudno da su opjevani u petstotinjak pjesama, a sve one redom poručuju isto – sav novac nalazi mi se u ustima.  Kao statusni simbol nosile su ih već Etrušćanke godinama prije Krista, a pronađeni su i u čeljustima ostataka drevne civilizacije Maja. Nakon tisuća godina postojanja, i dalje nisu dio mainstreama već izazivaju snažne reakcije – žestoko neodobravanje ili pak neupitno prihvaćanje. Nose ih Kanye West, kraljica popa Madonna pa čak i Harry, svima znani provalnik iz filma Sam u kući.

Ona je prva Hrvatica za koju je izrađen grillz, a potom je posao samo krenuo

Prvi prvcati grillz u Hrvatskoj nastao je u ordinaciji stomatologa Marka Zimmermanna i to za njegovu ženu Nikolinu. Odlučila se za jednostavan motiv. Bila je to samo ravna crta ispunjena cirkonima, a namijenjena je bila za decentno ukrašavanje gornjih jedinica. Sljedeći je izradio za zajedničku prijateljicu, majstoricu za tetovaže koja je u odabiru ipak bila nešto smjelija te je zlatnim grillzom odlučila prekriti jedan cijeli gornji zub. Zubna krunica s cirkonima u raznim bojama nastala je prema želji jedne od asistentica iz ordinacije, a nakon toga – glas se krenuo širiti.

Foto: Nel Pavletić/Pixsell
Ovo je jedan od modela grillza koje je Marko kasnije izradio kako bi ga nosila njegova suradnica, i žena, Nikolina

– Počeli su se onda javljati ljudi iz njihovih krugova. Ipak su to pojedinci koji su malo odvažniji i vole ovakav ekstravagantan nakit – objašnjava Marko.

Ajde da je netko napokon počeo ovo izrađivati i kod nas – otprilike ovako zvučale su sve češće reakcije s kojima su se javljali potencijalni klijenti. Ohrabren pozitivnim reakcijama ljudi, svoju je ideju rođenu za vrijeme viška vremena zbog pandemije, odlučio realizirati i izradu zubnog nakita uvesti kao uobičajenu praksu u svojoj riječkoj ordinaciji Zimmermann Dental.

Foto: Nel Pavletić/Pixsell
Grillz je ovdje postavljen na otisku čeljusti koji se izrađuje pri prvom dogovoru za izradu nakita kako bi on uvijek dobro pristajao, lako se skinuo, ali i da ne bi sam ispadao

Cijene mogu ići do neba, ali postoje i pristupačne verzije – sve ovisi o odabiru

Grillz je zubni nakit koji se stavlja i skida po želji. Služe kao uočljiv detalj u modnom izričaju, a nose se i kako bi se sakrile, ili upravo suprotno, istaknule neke nesavršenosti zubiju. Iako su se u svojoj dugoj povijesti najčešće nosili kao simbol bogatstva, moći i vrijednosti, danas su prvenstveno statement komadi. U počecima su se pojavljivali samo kao zlatni zub, a danas oba spola mogu birati svakojake motive – padajuće kapljice, razne natpise, vampirske zube, obrub ili što već mašta može pružiti.

Najčešće se izrađuju od zlata iako postoje i metalne varijante. Cjenovno mogu, ali i ne moraju biti pristupačni. Tome je tako jer ne postoji gornja novčana granica u njihovoj cijeni pošto sve ovisi o pacijentovom odabiru i željenoj personalizaciji. Primjerice, 24 karatni grillz s pravim dijamantom izrađen je u Americi na zahtjev klijenta koji je za svoj uljepšani osmijeh svakako morao izdvojiti pozamašnu svotu.

– Cjenovno se grillzi kreću od 2000 kuna do beskonačno. 2000 kuna stoji grillz koji se izrađuje od metala, točnije legure kroma i kobalta koji se i inače koristi u dentalnoj medicini za izradu protetskih nadomjestaka. Osim metala, najčešće se izrađuju od 18 do 20 karatnog zlata. Zlato od 24 karata je premekano i zato postoji mogućnost pucanja grillza. Treba paziti i na trikove gdje se prodaju zlatni grillzi, ali zapravo nisu ništa više nego pozlata metala – objašnjava Marko, samo jedan od zubara u obitelji te nadodaje – Ljudi nas većinom oslovljavaju kao zubare, a bome i ja sebe. Ljudima je pristupačnije i nemam problema s tim.

Foto: Nel Pavletić/Pixsell
Marko radi već 11 godina, a vlastitu ordinaciju otvorio je prije tri godine. U jeku pandemije uveo je i novu opciju koja je još uvijek popularna, a to je izrada grillza

Nisu prvi put u nečemu prvi

Osim u izradi zubnog nakita, Zimmermann Dental nije ordinacija koja je prvog puta u nečemu prva. Naime, 90-ih godina Markov je otac, Ivan Zimmermann, u Hrvatskoj postavio prvi zubni implantat. Upravo je ova ordinacija bila i jedna od prvih privatnih praksi u Hrvatskoj uopće, a nastala je 1989. godine. Nije mu samo otac bio stomatolog jer njegov je brat, odnosno Markov stric odabrao istu profesiju.

Obiteljsku praksu su započeli u Opatiji, ali pred tri godine svoju je ordinaciju Marko odlučio otvoriti u Rijeci pošto je ista veći i naseljeniji grad u kojem je vidio više potencijala za rast poslovanja. Nadalje, Nikolina, vlasnica prvog grillza u Hrvatskoj, objašnjava nam i druge razloge preseljenja.

- Došla su nova vremena, nove metode i tehnologije i on je htio biti u korak s time, a uza sve to on je odlučio ne surađivati s Talijanima koji dolaze u Hrvatsku i žele nove zube u roku od tri dana, a to tako ne ide – govori Nikolina, a Marko se uključuje iz pozadine pošto je pacijent baš bio na odlasku – Ja volim reći da ne radim fast food stomatologiju jer želim biti pedantan i sve odraditi prema protokolima. 

Osim poštovanja protokola i mirne ruke doktora, u riječkoj ordinaciji važne su i moderne tehnologije. One su u ovom poslu potrebne kako bi se mogla napraviti detaljna dijagnostika i kako bi se pacijentu osigurao pristup koji je doista prilagođen samo njegovom stanju. Konstantan tehnološki rast i modernizacija zato su u Zimmermann Dentalu neupitni, a usavršavanje doktora jednako je prioritetno kako bi stalno bio u mogućnosti izvesti potrebne zahvate iz mnogih područja.  

U svojoj ordinaciji bavi se gotovo svime – konzervativom, higijenom, parodontologijom, kirurgijom, implantatima, protetikom pa i estetskom stomatologijom. Grillzi su uza sve to sporedna djelatnost

– Ipak se najviše volim baviti stomatologijom jer za to sam se školovao i specijalizirao, a izrada grillza, iako tražena, samo je dodatak na ono primarno. Osim toga, vrlo često pacijenti dolaze na popravke radova koje su radili negdje drugdje. Primjerice, smile makeover ili FMR odnosno full mouth rehabilitation. To su zahtjevniji protetski radovi u kombinaciji s implantatima. S druge strane redovita čišćenja i kontrole koja vrlo rado napravim nakon što sam pacijenta doveo u stanje zdravih usta. Konzervativa, parodontologija, kirurgija i ortodoncija samo su dio kompleksne terapije koja započinje i završava protetskim radovima. Dakle, protetika je početak i kraj – objašnjava specijalist protetike i izražava svoju strast prema istoj.

Kako zdravlje zubiju održavaju stomatolozi?

U nastavku razgovora Marko odgovara na pitanja koja svi pomalo žele postaviti svojim stomatolozima. Tako je opisao na koji način on održava zdravlje usne šupljine. Koristi običnu četkicu i pastu za zube te ističe kako je ista zapravo nepotrebna jer služi samo kao deterdžent za svježi dah.

Objašnjava i koja je navika ispravna – pranje zubiju prije ili nakon doručka.

– Zubi se peru prije jela ujutro. Zubi se općenito ne peru nakon jela. Određena hrana ima u sebi kiseline te na taj način nagriza površinu cakline, i onda nije dobro odmah nakon toga mehanički trljati zube s četkicom i  agresivnom abrazivnom pastom za zube – objašnjava te ističe važnost redovnih posjeta zubaru pa čak i za djecu od dvije godine starosti kako bi se navikla na ruku doktora i postala kooperativna.

Za kraj zaključuje – Četkanje zubiju dva puta na dan i konac za čišćenje zlatni su standard, uz redovite posjete svojem stomatologu.

Modernom tehnologijom A1 uvelike olakšava poslovanje

A1 svojim modernim uslugama i pogodnostima pomaže kako građanima, tako i malim, srednjim i velikim poduzetnicima. Njihova moderna tehnologija uvelike olakšava poslovanje, a naročito u izazovnim vremenima.

Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska.

Pogledajte na vecernji.hr