ULAGANJA I OČEKIVANJA

Direktor hotela iz Krapine: „Nama je višestruko teže nego iznajmljivačima na moru, a reći ću vam i zašto“

Foto: Marko Prpić/Pixsell
Turizam
Foto: Privatna arhiva
Turizam
Foto: Privatna arhiva
Turizam
Foto: Marko Prpić/Pixsell
Turizam
Foto: Hotel Villa Magdalena
Turizam
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Turizam
Foto: Privatna arhiva
Turizam
Foto: Prima grupa
Turizam
Foto: Prima grupa
Turizam
Foto: Prima grupa
Turizam
28.03.2023.
u 12:20
Četiri iznajmljivača, četiri različite lokacije, četiri priče: Otkrivamo kako se pripremaju za nadolazeću turističku sezonu i kakvu ulogu u privlačenju gostiju ima uređenje interijera
Pogledaj originalni članak

Protekla je godina za Hrvatsku bila jedna od najuspješnijih po pitanju turizma, rezultati su bili gotovo na razini rekordne 2019. godine. Istraživanja Hrvatske turističke zajednice pokazuju da je baš u 2022. godini Hrvatska ostvarila rekordan broj noćenja – točnije 37 posto više dolazaka i 25 posto više noćenja u odnosu na 2021. godinu. Najveći broj noćenja ostvaren je u Istarskoj županiji, stoga smo provjerili kako se tamo pripremaju za predstojeću sezonu.

Od praonice rublja do ozbiljne agencije

Jedna od traženijih agencija u Istarskoj županiji svakako je Commodo-Villas, a vlasnica Lorena Sokolović Bertagia ispričala nam je kako je započeo njihov biznis.

Foto: Privatna arhiva
Commodo-Villas tim i vlasnica Lorena Sokolović Bertagia (u sredini)

- Naša priča započela je otvaranjem profesionalne praonice rublja davne 2004. godine, nakon što sam prepoznala da postoji potreba za takvom vrstom usluge. Nastavili smo se razvijati u smjeru profesionalnog čišćenja poslovnih prostora, apartmana i vila, tapeciranog namještaja i tepiha, održavanju vrtova i bazena te održavanju vanjskih površina samog objekta – prepričala je ukratko. Godine rada su se isplatile, posebice zato što je Commodo-Villas postao ozbiljna turistička agencija s raznovrsnom ponudom.

- Danas, nakon puno godina rada i iskustva, ponosni smo što klijentima nudimo kompletnu uslugu property menagmenta; iznajmljivanje vila i apartmana, cjelogodišnje održavanje te briga o gostu. Individualnim pristupom svakom gostu, nudimo zanimljive kombinacije degustacija i izleta, putem kojih mogu upoznati sve prirodne ljepote Istre te kušati autohtone gastro-enološke delicije – rekla je Sokolović Bertagia.

Foto: Privatna arhiva
Commodo-Villas

Pripreme za predstojeću sezonu su intenzivne. Lorena kaže, mirovanja nema.

- Iako je to naizgled sezonski posao, mi zapravo nikad ne mirujemo. Izvan sezone, kad se ne bavimo gostima, vrijeme je priprema i osmišljavanja novih ponuda i izleta. Odlučuje se čime dodatno obogatiti i poboljšati našu uslugu. S obzirom na širok spektar usluga koje nudimo pripreme su zaista od velike važnosti kako bismo spremni dočekali sezonu – objasnila je. Tvrdi, pogrešno je u ovaj biznis ući samo iz financijskih razloga jer baviti se turizmom sve je samo ne lako. No, zaključno kaže da ako se time bavite iz ljubavi i uložite puno truda, dolaze mnogobrojni benefiti, ne samo oni financijski.

Turizam tijekom cijele godine

Toplice su jedno od traženijih odredišta u turizmu, posebice izvan ljetne sezone kada su svi željni relaksacije i brzih vikend izleta. Zato smo posjetili Hotel Villa Magdalena u mjestu Krapinske Toplice. Direktor hotela Ivan Petrović rekao je da za njih „ne postoji sezona“.

Foto: Marko Prpić/Pixsell
Ivan Petrović, direktor Hotela Villa-Magdalena

- Na kontinentu nema sezone – gotovo svi hoteli, a 100 posto u mjestima bogatim termalnim izvorima rade sve dane u godini, s neznatnim oscilacijama među mjesecima. Naravno, postoje mjeseci veće potražnje, a i za nas na kontinentu to je postao ljetni period. No, u odnosu na morsku pred i post sezonu mi radimo s visokim popunjenostima i u tim periodima – rekao nam je Petrović i dodao zanimljiv podatak da čak 60 posto njihovih gostiju čine Hrvati.

- U taj postotak prvenstveno spadaju gosti iz Istre, Kvarnera i Dalmacije. Od stranih, tu su tradicionalno Slovenci na prvom mjestu, a nakon njih slijede Austrijanci pa tek onda Talijani. U odnosu na slične objekte u Austriji i Italiji, s istom razinom smještaja, wellnessa i ukupne usluge, mi smo i dalje povoljniji. Zato jednom strancu nije problem doći do nas i za manji iznos dobiti kvalitetnu uslugu i proizvod – pojašnjava Petrović.

Njihove pripreme za predstojeću sezonu su temeljite, a Petrović kaže – bitno je da tijekom cijele godine sve bude besprijekorno kao i prvog dana otvorenja hotela.

- Potrebno je kontinuirano ulagati kako bi razina usluge i opreme u hotelu bila stalno na nivou, ako ne i bolja iz godine u godinu. Nama je cilj pružiti gostima nezaboravan doživljaj koji kreće već s kreiranjem rezervacije i završava odlaskom na jednoj posebnoj razini – zaključio je Ivan Petrović. No, pripremiti se za turističku sezonu nije lagan posao. Postoje brojni čimbenici koji otežavaju cijelu priču.

- Poslovanje malog hotela u ovom trenutku je samo po sebi znatno opterećenije od, recimo, jednog paušalnog objekta. Primjerice, hotel s 10 soba je troškovno i porezno puno zahtjevnije za voditi nego jednu apartmansku kuću s 10 apartmana ili soba. Isto tako, višestruko je teže voditi hotel na kontinentu nego na moru. Mi radimo 12 mjeseci i ove godine smo bili izloženi velikom porastu cijene plina tijekom zimskih mjeseci, što hoteli na moru nisu jer su imali povlaštenu cijenu struje ili uopće nisu radili u tom dijelu godine – kaže Petrović i dodaje da je „na moru“ praksa drukčija.

Foto: Hotel Villa Magdalena
Restoran Villa Magdalena

- Dok marketing na moru gotovo da nije ni potreban, a sama potražnja dovoljna je da pokrije sve objekte u špici sezone, mi na kontinentu stvarno moramo uložiti u motivaciju gosta da se uopće odluči za boravak kod nas. Ulaganja svih hotela na kontinentu u marketing su značajno veća nego hotela na moru. U nekim državama postoje olakšice, odnosno subvencije na plaće za objekte koji rade 12 mjeseci i zapošljavaju ljude 12 mjeseci. Kod nas tu nema razlike – upozorio je Ivan Petrović. Unatoč svim izazovima, Hotel Villa Magdalena od 2009. godine nudi vrhunsku uslugu i bogatu turističku ponudu.

Turizam kao tradicija

Treća priča vodi nas u Orebić, točnije, Hotel Adriatic Orebić u kojem se turizmom bave već 50 godina. Tim hotelom upravlja obitelj Mikulić, a Sabina nam je rekla da sve počinje još od njenog djeda.

- Krenulo je davne 1968. godine. Kako? Tako što je moj djed imao viziju. Moj brat i ja smo treća generacija. Baviti se turizmom je predivno opredjeljenje koje zahtjeva puno davanja i odricanja, ali isplati se. Moj brat i ja smo preuzeli poslovanje od roditelja, koje su oni naslijedili od tatinih roditelja i, naravno, dodatno razvili poslovanje. Sve ovo što danas imamo rezultat je velikog rada. Često znam reći da smo brat i ja djeca turizma, jer smo odrasli na recepciji i u restoranu – kaže Sabina Mikulić, ističući kako brza priprema ne postoji.

Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Sabina Mikulić

- Za sezonu se pripremamo 365 dana u godini. Nema tu one brze pripreme od 15 dana. Moramo učiniti sve kako bi gostu osigurali siguran i ugodan boravak – istaknula je Mikulić. Njihovu destinaciju turisti uglavnom biraju zbog mora, a pretežito im dolaze strani gosti i to iz Njemačke, Poljske i Nizozemske. Sabina tvrdi da od turizma nije lako živjeti.

- Morate biti na usluzi 24 sata na dan, ali se može pristojno živjeti. Problem su nam manjak radne snage te visoki fiskalni i parafiskalni nameti – zaključila je Sabina Mikulić.

Što mirnije, to poželjnije

Protagonistica naše četvrte priče ovog će ljeta po prvi put postati iznajmljivačica, no već je krajem prošle godine prionula na pripreme za ovogodišnju sezonu, stoga nas je zanimalo kako izgleda perspektiva buduće turističke djelatnice Dragice Milčić.

- Naša je vikendica nadomak Zadra, u malom naselju gdje su zapravo samo vikendaši. Shvatili smo da je koristimo samo tri tjedna godišnje i to nam je postalo neisplativo. Često su se zaustavljali turisti koje je privukao mir bez trgovina, restorana i buke te pitali imamo li slobodnih soba. To nas je potaknulo da krenemo u našu turističku priču – otkrila nam je Dragica na početku razgovora.

Foto: Privatna arhiva
Dragica Milčić, buduća iznajmljivačica

Kako nam je otkrila, za sve dosadašnje radove nije trebalo puno ulaganja jer je dosta toga već bilo uređeno, ali sada kreće nabavka namještaja i opreme.

- Želja nam je da unutrašnjost bude uređena u kombinaciji modernog i retro stila, ali s kvalitetnim namještajem. Ne možemo si dozvoliti kupiti nešto već korišteno ili loše kvalitete jer će to biti dupli trošak - već za godinu ili dvije morat ćemo mijenjati. Zato ćemo izabrati kvalitetniji namještaj kako bismo duže razdoblje bili mirni jer će opravdati svoju cijenu - istaknula je novopečena iznajmljivačica.

Naša sugovornica dodala je da se oslonila na savjete svojih prijatelja i poznanika koji su dugogodišnji iznajmljivači pa znaju što je najvažnije. Stoga će već u srpnju i kolovozu, a nada se i u rujnu, u njihovoj vikendici ugodan odmor provesti prvi gosti.

Dobra sezona zahtjeva i dobrog partnera

Iz četiri različite priče četiri različita sugovornika može se zaključiti da turizam zahtijeva posvećenost, punu koncentraciju i dobru pripremu. Stereotip da se od turizma lako zaradi novac očito nije točan, a u tu djelatnost treba uložiti puno više od samog osobnog, financijskog interesa. Cijela priča bazira se na tome koliko će ponuda biti dobra, a to ovisi o kvaliteti opreme. Zato je svim iznajmljivačima najvažnije istaknuti se i oduševiti gosta vrhunskom ponudom i uslugom kako bi se vratili i sljedeće godine te proširili dobru preporuku svojim poznanicima. Veliku ulogu u stvaranju dobrog dojma ima uređenje interijera turističkih objekata, bilo da se radi o malom apartmanu, velikim toplicama, šarmantnom obiteljskom hotelu ili velikom resortu.

Foto: Prima grupa
Turizam

Najbolje rješenje za cjelovito opremanje apartmana neovisno o stilu, veličini budžeta i kvadraturi s kojom iznajmljivač raspolaže ima najveći hrvatski proizvođač namještaja Prima. S vlastitim dizajnom i proizvodnjom, Prima je već niz godina prvi odabir profesionalaca iz sektora turizma, vlasnika hotela i iznajmljivača apartmana, a u njihovim salonima i na webshopu kvalitetu možete pronaći po najpovoljnijim cijenama.

Foto: Prima grupa
Turizam

Prima programi namještaja usklađeni su istim stilom, materijalima, dekorima i bojama, a kreirani su kako bi odgovorili na vaše želje i potrebe. Naime, posebnost pristupa dizajnu u Prima grupi temelji se na razvijanju namještaja za sve prostorije doma čime se u interijeru postiže harmonija ugodna oku koja turiste čini relaksiranima i zadovoljnima.

Foto: Prima grupa
Turizam

Prima nudi i uslugu dizajna interijera koja je u potpunosti prilagođena vašoj viziji i individualnim potrebama, a stručni i predani Prima dizajneri interijera pomoći će vam da u bogatoj Prima ponudi pronađete idealno rješenje za svoj interijer. Inspiraciju za uređenje svog apartmana potražite i u novom katalogu Prima interijeri 2023.

Sadržaj nastao u suradnji s Prima grupom.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr