Utjecaj vršnjaka

Djeca uvelike utječu na odabir što kupiti

Foto: Pixsell
Djeca uvelike utječu na odabir što kupiti
06.02.2010.
u 08:01
Dječji utjecaj priznaje 86 posto roditelja. Da dječje želje utječu na njihov odabir pri kupnji, ali ne previše i roditeljska je riječ zadnja - tvrdi 65 posto tih roditelja, dok preostalih 21 posto otvoreno priznaje da njihovi klinci jako utječu na to što će se kupiti te da se velik dio kupnje obavlja prema njihovim željama.
Pogledaj originalni članak

Čak 88 posto roditelja vodi svoju djecu sa sobom u šoping, od čega svaki šesti obavezno. Dok obilaze kilometre hipermarketa i šoping centara, djeca uvelike utječu na na odabir što i koliko će se kupovati. Dječji utjecaj priznaje 86 posto roditelja. Da dječje želje utječu na njihov odabir pri kupnji, ali ne previše i roditeljska je riječ zadnja - tvrdi 65 posto tih roditelja, dok preostalih 21 posto otvoreno priznaje da njihovi klinci jako utječu na to što će se kupiti te da se velik dio kupnje obavlja prema njihovim željama. Istraživanje “Djeca u šopingu” proveo je časopis za managere i poduzetnike Poslovni savjetnik u suradnji s konzultantskom tvrtkom Proago, u želji da saznaju kako dišu hrvatski poslovni ljudi na ovu temu. Od njih 309 u anketi 62 posto ima djecu i to najčešće (34%) stariju od 15 godina, a 35% u dobi od 3 do 10 godina. Reklame za djecu, koje su nerijetko agresivne te neetično iskorištavaju dječji način razmišljanja i unatoč zakonskim ograničenjima, itekako utječu na dječje želje.

Utjecaj vršnjaka

Dijete uvijek želi nešto što je vidjelo na reklami, svjesno je više od četvrtine roditelja, dok 39% misli da je tako možda ponekad, ovisi o reklami. Svaki deseti ne može procijeniti, a četvrtina tvrdi da im djeca nisu pretjerano izložena medijima i reklamama. Zanimljivo je kako više od trećine roditelja misli da vršnjaci nemaju veliki utjecaj na želje njihove djece koja su, po njima, individualci. Nešto pak manje od trećine ih kaže da je vršnjački utjecaj velik i da se kupuje uglavnom ono što i drugi imaju. Od desetero djece, sedmero ih razlikuje brandove; među njima 28 posto ponekad, a 42 posto uvijek. To ovisi i o dobi djeteta, međutim, prethodna su istraživanja već pokazala da djeca u dobi od 18 mjeseci već raspoznaju etikete proizvoda, a od 2 godine proizvode već povezuju s brandovima. Djeca su jedan od najbrže rastućih tržišnih segmenata u svijetu, pa se i podaci iz ovog istraživanja uklapaju u marketinšku računicu da potrošnja kod djece raste uz stopu od 20 posto.

– Predviđa se da će se potrošnja potaknuta odlukama djece udvostručiti svakih 10 godina. Istraživanja pokazuju da američko dijete vidi oko 40 tisuća oglasa godišnje, što jasno govori da je pod utjecajem industrije oglašavanja. Stoga donose gotovo 60 posto odluka pri odabiru brenda tijekom obiteljske kupovine. Na primjer, već u ranoj dobi jedno od troje djece preferira određenu marku automobila – navodi mr. sc. Elvira Mlivić Budeš, marketinška stručnjakinja i direktorica tvrke za poslovno savjetovanje Filaks, koja se među ostalim bavi i djecom-potrošačima.

Veći džeparci

Uloga djece u kupovini širokog spektra proizvoda i usluga marketinške je stručnjake posebno zainteresirala u zadnjem desetljeću.

– Gotovo polovica djece u višim razredima osnovne škole misli da odjeća i ostali brandovi definiraju njihov socijalni status. Kroz brandove se ističu, ali i uklapaju među prijatelje – naglašava mr. E. Mlivić Budeš. Jedno od dvoje američke djece u svakoj prilici bira brand, a već u ranoj dobi jedno od troje djece preferira određenu marku automobila. Današnje generacije djece potpuno se razlikuju od prethodnih, u SAD ih nazivaju KGOY (Kids Grow Up Young). Odrastaju brže, povezaniji su, izravniji i potpuno informirani. Roditelji im povećavaju džeparce, poklanjaju više pažnje pa raste njihov utjecaj pri kupovini, stoga je i tvrtkama cilj što ranije ostvariti vezu s djecom.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.